ده‌تايي‌هاي برتر سرويس‌دهنده اينترنت در آذر ماه

به گزارش لیزنا به نقل از ایسنا، مركز مديريت توسعه ملي اينترنت در گزارشي ارائه‌دهندگان خدمات اينترنتي را در آذرماه معرفي كرد.

اين ليست به گونه‌اي تنظيم شده كه در سرويس 64 kbps تنها دو، در سرويس 128 kbps حدود چهار تا شش و در 256 kbps نيز مجددا نام چهار سرويس‌دهنده به چشم مي‌خورد كه البته اين سرويس‌دهندگان برحسب پيك‌هاي زماني نسبت به يكديگر سنجيده شده‌اند.

فعاليت سرويس‌دهندگان برحسب نوع سرويس واگذاري و در پيك‌هاي زماني 1 الي 8 و 8 الي 16 و 16 الي 24 سنجيده شده است كه به ترتيب سرويس‌هاي واگذاري به شرح زير است:

* سرويس 64 kbps:

در رده‌بندي متما در حوزه 64 kbps و در بازه زماني 1 الي 8 به ترتيب شاتل، پارس‌آنلاين قرار دارند كه اين ترتيب براي بازه‌هاي 8 الي 16 و 16 الي 24 نيز صدق مي‌كند.

* سرويس 128 kbps:

بازه زماني 1 الي 8:عصر انتقال داده‌ها، پارس آنلاين، ارتباطات مبين نت و ايرانسل

بازه زماني 8 الي 16: عصر انتقال داده‌ها، پارس آنلاين، ايرانسل و ارتباطات مبين نت

بازه زماني 16 الي 24: عصر انتقال داده‌ها، پارس آنلاين، ارتباطات مبين نت، ايرانسل، ندا گستر صبا و آسياتك

* سرويس 256 kbps:

بازه زماني 1 الي 8 : شاتل و پارس‌آنلاين

بازه زماني 8 الي 16: شاتل، پارس‌آنلاين، ايرانسل و ندا گستر صبا

بازه زماني 16 الي 24: شاتل، پارس‌آنلاين، ارتباطات مبين نت و ايرانسل

* سرويس 512 kbps:

بازه زماني 1 الي 8: عصر انتقال داده‌ها، پارس‌آنلاين، توسعه رسان پاسارگاد و شاتل

بازه زماني 8 الي 16: عصر انتقال داده‌ها، پارس‌آنلاين، شاتل، انديشه سبز خزر، توسعه رسان پاسارگاد، ارتباطات مبين نت، ايرانسل و افرانت

بازه زماني 16 الي 24: عصر انتقال داده‌ها، پارس‌آنلاين، شاتل، توسعه رسان پاسارگاد، شبكه ارتباط شبديز، ايرانسل، ارتباطات مبين نت، افرا نت و ندا گستر صبا

به گزارش ايسنا، در تعريف آزمايش سرعت سامانه متما آمده است كه در اين نوع آزمايش کاربران با استفاده از مرورگر خود به سرور سنجش متصل شده و دو طرف نرم‌افزار سنجش (Client Side و Server Side) با تبادل بسته‌هاي مشخصي از اطلاعات و زمان‌بندي ارسال و دريافت بسته‌ها متوسط سرعت اتصال کاربر را محاسبه مي‌کند.

سرعت محاسبه شده در اين حالت ميزان پهناي باند استفاده نشده (ظرفيت خالي خط) در طول زمان آزمايش است، درنتيجه در صورتي که بخشي از پهناي باند موجود توسط ارتباطات ديگري اشغال شده باشد، ميزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفيت واقعي خط خواهد بود.

البته از اين جهت كه برخي سرويس‌دهندگان در اين رده‌بندي جايي ندارند، بايد گفت كه خود متما اعلام كرده حذف برخي از سرويس‌دهندگان به اين دليل است كه تعداد تست برروي آن‌ها كمتر از پنج است، بنابراين از اين ليست حذف شده‌اند، هرچند كه سرويس‌دهندگان مي‌توانند با تشويق كاربران خود به انجام تست، در اين رده‌بندي قرار بگيرند.