کد خبر: 22237
تاریخ انتشار: جمعه, 27 آذر 1394 - 21:19

داخلی

»

آموزش

ابزار جدید Match در خدمت پژوهشگران

در این مطلب آموزش ابزار جدیدی Match به عنوان بخشی از کتابخانه اندنوت تحت وب (Endnote Web) ارائه می شود.
ابزار جدید Match در خدمت پژوهشگران

 

شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) به تازگی ابزار جدیدی را در اختیار پژوهشگران گذاشته است که می‌توان گفت یکی از نیازهای اساسی پژوهشگرانی بوده که به منظور انتشار مقاله خود به دنبال مجلات مناسب هستند. این ابزار به عنوان بخشی از کتابخانه اندنوت تحت وب (Endnote Web) است و برای دسترسی به این ابزار ابتدا باید در سایت www.myendnoteweb.com یک حساب کاربری ایجاد کرد.

 

 

پس از ایجاد حساب کاربری و ورود به کتابخانه اندنوت بخش Match به عنوان یک زبانه جدید به این محیط اضافه شده است.

 

 

در بخش Match می توان با وارد کردن عنوان و چکیده مقاله نگاشته شده بهترین مجله را به منظور پذیریش مقاله پیدا کرد. پر کردن این دو فیلد اجباری می‌باشد. در این صفحه گزینه دیگری با عنوان references هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان با کمک گرفتن از منابع موجود در کتابخانه مجلات مناسب‌تری برای نوشته خود پیدا کرد.

 

 

بعد از وارد کردن عنوان و چکیده گزینه Find Journal را انتخاب کنید تا مجلات پیشنهادی نمایش داده شود. در این بخش مجلات بر اساس میزان مطابق بودن با عنوان و چکیده مورد نظر نشان داده می‌شوند. نکته جالب توجه اینکه در مقابل عنوان هر مجله می‌توان با انتخاب گزینه Submit به صورت مستقیم وارد صفحه مربوط به ارسال مقاله به مجله مورد نظر شد. همچنین در این بخش با انتخاب گزینه journal information می‌توان به اطلاعات بیشتری درباره مجله دست یافت.

 

 

اطلاعات بسیار مهمی که در این بخش در دسترس پژوهشگر قرار می‌گیرد میزان مطابق‌بودن، آخرین میزان ضریب تاثیر (Impact Factor) یک ساله و پنج ساله مجله، و تعداد مقاله‌های مشابه هر کدام از مجلات است. با کلیک بر روی جهتی که در سمت چپ هر کدام از مجلات وجود دارد می‌توان به اطلاعات بیشتری دست یافت.

 

 

همانطور که در شکل بالا نشان داده شده است مجله بر اساس رتبه‌بندی کلیدواژه‌های موجود در عنوان و چکیده نشان داده شده است. یکی از موارد دیگر رتبه مجله مورد نظر در حوزه موضوعی خود و همچنین شماره چارگ حوزه موضوعی که مجله در آن قرار می‌گیرد مشخص شده است. نکته دیگر اطلاعات مربوط به انتشار مجله از جمله دوره انتشار و شماره بین‌المللی (ISSN) است.

 

تهیه کننده: مرتضی همت

برچسب ها :
محمددددد
|
iran
|
1395/08/06 - 23:15
0
0
سلام.چرا تو قسمت اسم فامیلش برا ثبت نام هرمدلی میزنیم قبول نمیکنه.هم با کاراکتر هم بدون کاراکتر زدم نشد.
کتابدار نابینا
|
Iran
|
1394/11/08 - 15:53
0
0
استفاده کردیم.
مریم مقدمی
|
Iran
|
1394/09/28 - 23:55
0
2
مطلب بسیار ارزندخ بود ممنونم
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: