کد خبر: 22902
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 بهمن 1394 - 15:53

داخلی

»

آموزش

چگونه در گوگل، اسکن منابع را به متن تبدیل کنیم؟

طی سالیان گذشته شرکتهای متعددی برای تولید ابزار تبدیل منابع اسکن شده به متن تلاش کردند. گوگل از جمله مجموعه هایی است که سرمایه گذاری زیادی برای این منظور انجام داده است.
چگونه در گوگل، اسکن منابع را به متن تبدیل کنیم؟

اگر تا کنون به دیجیتال سازی منابع کتابخانه فکر کرده باشید، حتما با واژه OCR برخورد کرده اید. OCR به شما کمک می کند تا بتوانید به سادگی منابع اسکن شده را تبدیل به متن قابل ویرایش و جستجو کنید.

 

پس اگر می خواهید کتابخانه دیجیتال، با منابع قابل جستجو داشته باشید، در این فیلم آموزشی ابزار کاربردی گوگل برای تبدیل منابع اسکن شده به متن قابل ویرایش و جستجو معرفی می شود.

 

علاقه مندان (کتابداران، دانشجویان، پژوهشگران و غیره) برای حضور آنلاین در دوره آموزشی آشنایی با ابزارهای کاربردی دیجیتال سازی می توانند به سامانه  آموزشی آرموک به نشانی http://learn.armook.ir مراجعه نمایند و یا از طریق این لینک نسبت به ثبت نام در این دوره آموزشی آنلاین اقدام کنند. در دوره آموزشی «ابزارهای کاربردی دیجیتال سازی» دانش پژوهان با نحوه تولید محتوای دیجیتال و ابزارهای مورد نیاز آشنا خواهند شد.

 

برچسب ها :
سهیلا - کتابدار
|
Iran
|
1394/11/20 - 08:53
0
1
سلام من هم این سوال را دارم قبلا راحت کلا این خبرنامه فرستاده میشد به امیل اما مدتی است ارسال با اشکال است یعنی ارسال نمیشه لطفا راهنمایی کنید
کتابدار
|
Iran
|
1394/11/20 - 08:38
0
1
با سلام.
چطور می تونم این فیلم رو تو کامپیوترم ذخیره کنم؟ممنون میشم راهنمایی ام کنید.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: