کد خبر: 28597
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 - 09:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

به مناسبت بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی و عمرخیام

نمایشگاهی از شاهنامه فردوسی و رباعیات خیام برگزار می شود 

منبع : لیزنا
موزه کتاب و میراث مستند ایران نمایشگاهی از اسناد، کتب خطی، کتب چاپ سنگی مصور و مزین به تشعیر و تذهیب از شاهنامه فردوسی و رباعیات خیام و کتاب های قدیمی چاپی حاوی اشعار نامی برپا كرده است.
نمایشگاهی از شاهنامه فردوسی و رباعیات خیام برگزار می شود 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران، در این نمایشگاه کتاب های چاپ سنگی، شاهنامه مزین به تشعیر و تذهیب و نگاگری استادکاران ایرانی به نمايش در آمده است.

از اسناد به نمایش درآمده در اين نمايشگاه می توان به سندی که به برپایی جشن هزارمین سال تولد فردوسی در پاریس در سال 1309 شمسی می پردازد، اشاره كرد.

از ديگر اسناد ارزشمند در معرض ديد قرار گرفته، متن تشکر دولت ایران از کشور ایتالیا است كه برای نامگذاری یکی از میدان های پارک ویلا اومبری شهر رم به نام فرودسی صورت گرفته است.

از کتاب های قدیمی اين نمايشگاه نيز ترانه‌های خیام با شش مجلس تصویر از درویش نقاش در سال 1313 شمسی و به اهتمام صادق هدایت و ش‍اه‍ن‍ام‍ه‌ ای از فردوسی که در سال 1280 شمسی در کلکته به چاپ رسیده قابل ذكر است.

 

شايان ذكر است این نمایشگاه از 25 ارديبهشت ماه تا 5 خرداد ماه 1396 همه روزه به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 الی 15 در موزه کتاب و میراث مستند ایران دایر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: