کد خبر: 35019
تاریخ انتشار: جمعه, 25 خرداد 1397 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

رئیس کتابخانه ملی درگذشت محمد امین قانعی راد را تسلیت گفت

منبع : لیزنا
اشرف بروجردی در پیامی درگذشت محمدامين قانعی‌راد، مشاور علمی سازمان اسناد و كتابخانه  ملی ایران و رئيس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران دار فانی تسلیت گفت.
رئیس کتابخانه ملی درگذشت محمد امین قانعی راد را تسلیت گفت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در پیام،اشرف بروجردی آمده است:

خبر درگذشت استاد ارجمند و دانشمند فاضل دکتر سید محمد امین قانعی راد، جامعه‌شناس و روشنفکر شریف، آزاده و مستقل کشور،  سخت تکان دهنده و ناراحت کننده بود. قانعی‌راد در زمره آکادمیسین‌هایی بود که هرگز میان وظایف آکادمیک و تعهدات اجتماعی جدایی نیفکند و همواره تلاش کرد به طور همزمان در قامت یک چهره علمی و همچنین یک روشنفکر اجتماعی فعالیت کند. او در تمام طول دوره فعالیت علمی و اجتماعی خود، هیچ گاه جانب مردم و جامعه مدنی را رها نکرد، همواره به نقد ساختارهای سیاسی و فرهنگی و اجتماعی پرداخت و به خصوص در دوران سخت در مضیقه قرار گرفتن تشکل‌های مستقل علمی، نقشی بی بدیل در حفظ و اعتلای این تشکل‌ها ایفا نمود. 

قانعی‌راد سالها به عنوان عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و نیز عضو و رئیس انجمن جامعه شناسی ایران به توسعه و ترویج این علم در کشور کمک کرده بود و جدای از تالیفات متعدد در این حوزه به تربیت شاگردان و دانشجویان بسیاری همت گمارده بود که بی شک نامی نیک از او به یادگار خواهد ماند.  یکی از مهمترین ویژگیهای فعالیت های علمی این استاد بزرگ، نگاه جامع‌نگر و کلان او به عنوان یک جامعه شناس در ارتباط با توسعه و مدیریت بود. این مسئله را می‌توان در آثار به جا مانده از این استاد فاضل مانند«ناهمزمانی دانش: روابط علم و نظام‌های اجتماعی - اقتصادی در ایران» و «نظام علمی کشور در برنامه سوم توسعه» به روشنی مشاهده کرد. 

فقدان دکتر قانعی راد برای خانواده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران غمی دوچندان به همراه داشت. این استاد به تازگی به عضویت شورای راهبردی این سازمان در آمده بود و مشاورت علمی این سازمان و مسئولیت اندیشگاه فرهنگی این نهاد ملی را بر عهده گرفته بود. چشم امید ما برای شکوفایی و تعالی این نهاد نوپا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی به تدبیر این استاد فرزانه بود. 

این ضایعه دردناک را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت گفته و برای خانواده آن عزیز از خداوند متعال صبر مسئلت می نمایم و امیدوارم صاحب ماه رمضان حافظ و حامی او باشد و آخرین افطار این ماه را میهمان سفره جدش امیرالمومنین علی (ع) باشد. 

اشرف بروجردی

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

 

گفتنی است محمدامين قانعی‌راد، مشاور علمی سازمان اسناد و كتابخانه  ملی ایران و رئيس سابق انجمن جامعه‌شناسی ایران دیروز، 24 خرداد ماهه دار فانی را وداع گفت. 

 

کریمی
|
Iran
|
1397/03/26 - 01:41
0
0
عمیقن متأثر شدم! روان شان مینوی و راهشان پر رهرو باد
کتابدار
|
Iran
|
1397/03/25 - 20:43
0
0
آخی مرگ آدمها اتفاق دردناکیه چه آشنا و چه غریبه چه خوب و چه بد
اما یه هشدار به ما زنده هاست که خیلی هم بهش دل نبندیم و بخاطرش دل نشکنیم...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: