کد خبر: 39615
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 19 ارديبهشت 1398 - 15:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

استاندار یزد به مناسبت روزاسناد ملی و میراث مکتوب

آرشیو اسناد یزد جزء آرشیوهای استاندارد و قابل رجوع کشور باشد

منبع : روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد
استاندار یزد به مناسبت 19 اردیبهشت ماه، روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد.
آرشیو اسناد یزد جزء آرشیوهای استاندارد و قابل رجوع کشور باشد

به گزارش لیزنا، محمدعلی طالبی، استاندار یزد به مناسبت روزاسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادرکرد.

متن کامل پیام "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، در خصوص 19 اردیبهشت، روز اسناد ملی و میراث مکتوب، به شرح ذیل است

اسنادو مدارک اعم از برگ‌ها، تصویرها، نوشته‌ها و فیلم‌ها در دو چارچوب اداری و خانوادگی همواره به‌ عنوان مخزن با ارزشی بوده و هستند که رسالت تاریخ‌نگاری هر ملتی را برعهده داشته و هر کدام به‌ تنهایی قادرند بخشی از تاریخ هر سرزمینی را بازگو کرده و مسیر را برای آیندگان روشن سازند.

 استان یزد نیز به علت اصالتی که از دیرباز از آن برخوردار بوده است و به جهت داشتن شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ ایران و جهان، جایگاه خاصی در شناسایی، جمع‌آوری، ثبت و نگهداری اسناد ملی دارد و مدیریت اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به ‌عنوان نماینده قانونی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران دراستان یزد موظف است با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و بهره‌مندی از شخصیت‌های تأثیرگذار و معتمدان محلی و همچنین با مدد رسانه‌های استان نسبت به افزایش آگاهی عمومی و جمع‌آوری اسناد موجود در نزد مردم اقدام نماید.

 از طرفی تمامی دستگاه‌های اداری و سازمان‌های مشمول قوانین و مقررات اسناد ملی، موظف‌اند تاحساسیت خاصی نسبت به نگهداری، ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد اداری خود داشته و همکاری لازم برای ایجاد آرشیو عظیمی از اسناد دراستان و فراهم شدن زمینه فعالیت پژوهشگران را به عمل ‌آورند.

 این ‌جانب ضمن تبریک 19 اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب به همه فعالان عرصه اسناد، انتظار دارم آرشیو اسناد در استان یزد از جهت میزان اسناد و منابع، ساماندهی استاندارد و دانش‌ محور، سهولت دسترسی و حفاظت مناسب، جزء آرشیوهای استاندارد و قابل رجوع کشور باشد.

 محمدعلی طالبی

 استاندار یزد

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: