کتاب «آرایه های عقل وعشق» رونمایی شد

 

 

به گزارش لیزنا، سید علی‌اصغر موسوی  شاعر، نویسنده، منتقد، پژوهشگر و از نظریه‌پردازان هنر و ادبیات دینی است.  وی در دوم خرداد 1345 در روستای چهارحد (خرقان استان مرکزی) به دنیا آمده و در  قم زندگی کرده است . در شعر و نثر از نام‌آوران عرصۀ ادبیات دینی و دارای تألیف‌ها و مقاله‌های بسیاری در زمینۀ متون دینی و ادب فارسی، حج، مهدویت، نیایش و مبانی هنر و ادب آیینی است.

 

کتاب «فاطمه مادر تمام خوبیها»  نگرشی تازه به زندگی حضرت فاطمه(س)، «مادر تمام خوبی‌ها» و «الگوی بی‌بدیل» زن مسلمان دارد تا بانوان امروز به شکل بهتری بتوانند از زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی ایشان الگوبرداری کنند. یکی از بخش‌های مهم این کتاب، تبیین موضوع ولایت با بهره‌گیری از خطبۀ مشهور و برخورد سیاسی ایشان با سلطه‌گران وقت است.

 

این کتاب توسط انتشارات ‌هاوژین در ساری در 192 صفحه منتشر شده در سال 1394است.

 

آرایه‌های عقل و عشق، نخستین مجموعه شعر سید علی اصغر موسوی، نظریه پرداز مکتب شعر دینی ایران است که دو فصل دارد: فصل اول، آیینه‌های حقیقت (82 قطعه شعر دینی – آیینی، در رابطه با مدایح اهل بیت(ع)) و فصل دوم: آژنگ‌های طریقت (28 قطعه شعر ترکیبی از غزل‌های عارفانه و عاشقانه).

 

این اثر منظورم براساس مولفه‌های نظریۀ مکتب شعر دینی در ایران سروده شده است. نظریه مکتب شعر دینی در ایران از جمله نظریه‌های سرایندۀ اثر است که در پی معرفی و دکترین شعر دینی و مبانی اعتقادی آن در هنر دینی است.

 

این کتاب نیز  توسط انتشارات ‌هاوژین در ساری در 208 صفحه منتشر شده در سال 1394است.