کد خبر: 22714
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 بهمن 1394 - 10:42

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «تفرجی در مناظر علوم انسانی» منتشر شد

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری هشتاد و پنجمین اثر خود را با عنوان «تفرجی در مناظر علوم انسانی» منتشر کرد.
کتاب «تفرجی در مناظر علوم انسانی» منتشر شد

 

به گزارش لیزنا، نخستین چاپ کتاب «تفرجی در مناظر علوم انسانی» ( گزیده ای از مقالات اعضای گروه علوم انسانی) فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از سوی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) چاپ و منتشر شد.

 

کتاب «تفرجی در مناظر علوم انسانی» که هشتاد و پنجمین اثر مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) است، که در راستای تحقق کمک به تامین منابع علمی مورد نیاز دانشگاه ها، سازمان ها و نهادهای تحقیقاتی و متخصصان داخلی و منطقه ای برای ارتقاء سطح علمی جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است.

 

علم و تجدد و فلسفه، سنت، مدرنیته و پسا مدرن، روز فردوسی، نقش زبان فارسی در تبیین و جهت دهی هویت ملی ایرانی، کاهش سهم نیروی کار انسانی و فروریختن نظام سرمایه داری مروری بر دیدگا ه های «لسترتارو» و «گروینّر»، مبنای مسئولیت مدنی پزشک با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی مصوب 1392، بازتاب عقلانیت جوهری و ابزاری در نظریه های مدیریت، نقش پرورشی زبان و ادبیات در تخیل فرهیخته، تحلیلی پیرامون جایگاه علم جغرافیا در ایران، نکاتی چند درباره نوع تحقیق و روش تحقیق، سطوح تحلیل های اقتصادی و (Providing a Persian Language Singular-Stemmer System(RICeST Stemmer دوازده فصل این کتاب را تشکیل می‌ دهد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

 

"علوم انسانی، دانش شناخت انسان است، انسانی با ابعاد گوناگون و پیچیدگی های بسیار، انسانی که باید وی را از منظر تاریخ فلسفه، جامعه، ادبیات، اقتصاد، روح و روان، اقلیم و جغرافیا، زبان و گویش، یادگیری و آموزش و سازمان و مدیریت، نگریست و توصیف کرد و این مجموعه ای که پیش رو دارید، گردآمده از مقالات اعضاء گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است، که هر کدام از منظر رشته خود، وجهی از علوم انسانی را برایتان تصویر کرده اند از این رو گوناگونی موضوعات در این مجموعه پراکندگی نمی آورد زیرا با دیرک انسان بهم پیوند می خورد و منشوری یگانه را می سازد که هر وجه آن توصیفی خاص از انسان است و مشکلاتی را که با آن روبروست به میان می آورد. از این رو متن حاضر تفّرجی است در مناظر علوم انسانی در مجاورت خلدان و تلاشی است برای وصف انسان."

 

گفتنی است علاقمندان به مطالعه مقالات این کتاب می توانند به این لینک مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: