کد خبر: 26171
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آذر 1395 - 10:56

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی نامزدهای جشنواره نقد کتاب در بخش کودک و نوجوان و علوم و فنون

منبع : لیزنا
مقاله‌های راه یافته به مرحله نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش های کودک و نوجوان و علوم و فنون معرفی شدند
معرفی نامزدهای جشنواره نقد کتاب در بخش کودک و نوجوان و علوم و فنون

 

به گزارش لیزنا، بر اساس  اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب 47 مقاله در بخش گروه کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده و ۴ مقاله راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شده‌اند.

 

مقاله‌های راه یافته به مرحله نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش گروه کودک و نوجوان شامل  «نقد و بررسی دو داستان (خاطرات یک خون آشام عاشق) و (جودی انجمن مخفی تشکیل می دهد) از منظر برنامة فلسفه برای کودکان نوشته مریم عفتی کلاته»، «کتابتی تازه از روایتی کهنه: توجهی بر بچه خوانی، با تکیه بر تصحیح حکایت مرد لر نوشته مهدی شعبانی»، «نخستین گزیدۀ کودکانۀ مثنوی: نگاهی به تصحیح و بازنشری از منثوی الاطفال نوشته نرگس پدرام و سیدعلی کاشفی خوانساری» و «نگاره‌هایی بیگانه با تصویرگری، نقدی کلی بر تصویرگری مجموعة 12 قصه از امام علی (ع) و یارانش نوشته شهناز آزادی» است.

 

همچنین، در گروه علوم و فنون از میان 23  اثر ارسال شده به جشنواره، 6 مقاله «ترجمۀ دانشنامه‌های جهانی در بنیاد دانشنامه‌نگاری ایرانی: نگاهی به دانشنامۀ پزشکی بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران نوشته عزیزه بابایی»، «علم، دین و خرافه در تمدن اسلامی: نقدی بر کتاب مقالاتی دربارۀ مفهوم علم در تمدن اسلامی نوشته امیر محمد گمینی»، «کتاب‌چندپاره‌سازی؛ گرایشی تخصصی در فن کتاب‌سازی: نگاهی به ترجمۀ چندپارۀ کتاب دانشنامۀ مصور کیهان در قالب 5 کتاب انتشارات سبزان (بخش نخست) نوشته آرش ظریف»، «کنجکاوی کارآگاهانه در طبیعت ایران: نگاهی به کتاب ردپا و آثار جانوران نوشته سیّده الهه شریعتی»،«نکاتی تأثیرگذار که مترجمین نباید بدانند! : نقدی بر کتاب نظریه‌های تأثیرگذار در علم نجوم که شما باید بدانید نوشته مصطفی یاوری» و« نگاهی گذرا به چهار کتاب در حوزۀ فناوری نانو و فناوری‌های مرتبط با آن نوشته داریوش کرامتی» به مرحلة نهایی این دوره از جشنواره راه یافتند.

نتایج نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب در هفته پایانی آذرماه مشخص و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: