کد خبر: 26730
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 دی 1395 - 09:12

داخلی

»

اخبار کتاب

با حضور سه نویسنده ایرانی در کابل انجام می‌شود

پیگیری نهمین جایزه جلال در اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان

منبع : لیزنا
اضافه شدن بخش ویژه ادبیات داستانی افغانستان به نهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد، موجب تشویق نویسندگان این کشور برای برگزاری اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان و تجلیل از برندگان این کشور در جایزه جلال شد. 
پیگیری نهمین جایزه جلال در اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، رضا امیرخانی، محمدحسین جعفریان و مهدی قزلی (مدیرعامل بنیاد و دبیر اجرایی نهمین جایزه جلال آل‌احمد)، سه نویسنده‌ای هستند که برای شرکت در اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان و مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش ویژه افغانستان نهمین جایزه جلال آل‌احمد، راهی پایتخت این کشور می‌شوند تا عصر پنجشنبه در این برنامه بین‌المللی داستان‌نویسان افغانستان شرکت کنند.
در این جشنواره، رهنورد زریاب، حسین فخری و وسیمه بادغیسی از میان برندگان جایزه جلال و عباس آرمان، حسین حیدربیگی، قاموس، سرور آذرخش، مژگان مصطفوی (معین وزارت فرهنگ) استاد غضنفر (مشاور رییس جمهور افغانستان)، سیامک عبدالواحد رفیعی، آرین آرون، غلامرضا ابراهیمی، تقی واحدی، معصومه حسینی، فتانه حسن‌زاده، معصومه کوثری، عباس کوثری، فاطمه مهرآیین، استاد وفا سمندر و علم گل سحر از افغانستان و دو تن از نویسندگان و مسئولان فرهنگی تاجیکستان حضور خواهند داشت.
اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان، علاوه بر نویسندگان و چهره‌های زبان فارسی، میزبان نویسندگانی است که به زبان پشتو می‌نویسند. در این جشنواره، مقامات فرهنگی و دانشگاهی کشور میزبان نیز حضور خواهند داشت.
اولین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان، عصر پنجشنبه 23 دیماه در سالن موسسه فرهنگی «نما رسانه» کابل برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، امسال برای نخستین بار، جایزه ادبی جلال آل‌احمد به بررسی آثار حوزه ادبیات داستانی 8 سال گذشته افغانستان نشست و نهایتا 4 نفر از داستان‌نویسان این کشور را در دو بخش رمان و داستان کوتاه معرفی کرد.
رهنورد زریاب نویسنده «چارگرد قلا گشتم» و احمد ضیاء سیامک هروی نویسنده «گرگ‌های دوندر» در بخش رمان و سیدعلی موسوی نویسنده «کابل جای آدم نیست» و حسین فخری نویسنده «خروسان باغ بابر» در بخش داستان کوتاه جایزه جلال، برگزیده شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: