کد خبر: 27442
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 12:37

داخلی

»

اخبار کتاب

«یه چیزی بگو» دلمشغولی‌های یک دختر دبیرستانی را به تصویر می‌کشد

منبع : لیزنا
رمان «یه چیزی بگو» نوشته لاوری هالس اندرسن و ترجمه حمیدرضا صدر با موضوع «داستانهای امریکایی – قرن 20» از سری داستانهای غیر فارسی نشر چشمه است که در زمستان 95 منتشر و راهی بازار کتاب شده است.
«یه چیزی بگو» دلمشغولی‌های یک دختر دبیرستانی را به تصویر می‌کشد

 به گزارش لیزنا، رمان «یه چیزی بگو» را لاوری هالس اندرسن نویسنده پرطرفدار ادبیات آمریکا حول دلمشغولی‌ها و دلشوره‌های یک دختر دبیرستانی نوشته است. کتابی با وجوه روانشناسانه و اجتماعی که ماجراهای ریز و درشت این شخصیت را طی تحصیل در دبیرستان به تصویر کشیده و هنجارهای خرد و کلان آن محیط را نقد کرده است.

این کتاب در چهاربخش و درواقع چهارترم دبیرستان باعناوین ترم اول، ترم دوم و... در 214 صفحه منتشر شده و رمانی روان و خوش‌خوان است.

داستان از سوار شدن به سرویس مدرسه و اولین روز حضور دختر نوجوان در دبیرستان آغاز می شود و در ادامه ماجراهای ریز و درشت این شخصیت را طی چهار ترم تحصیل در دبیرستان به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ای که در آن این شخصیت با وجوه متفاوت آدم‌ها، نظام آموزشی، ساختار خانواده و کلان‌هنجارهایی مواجه می‌شود. اموری که هر کدام‌شان ویژگی‌های درونی این نوجوان را در جامعه‌ پایان قرن بیستم امریکا نمایش می‌دهد.

اندرسن از نویسندگان پُرطرفدارادبیات امریکاست. عمده‌ شهرتِ او در حوزه‌‌های رمان‌های روان‌شناختی با محوریتِ قهرمان‌های نوجوان یا آثار تاریخی ا‌ست.

 این کتاب در 214 صفحه و با قیمت 17 هزار تومان و تیراژ 1000 نسخه از سوی نشر چشمه روانه بازار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: