کد خبر: 27717
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 16:17

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست «نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی»

منبع : لیزنا
نشست تخصصی «نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» در غرفه برنامه‌های جنبی دهمین نمایشگاه کتاب ایلام برگزار شد.
 برگزاری نشست «نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی»

به گزارش لیزنا، براساس اعلام  روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، علی مهرعلیزاده، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام در این نشست اظهار کرد: کتاب در دنیای امروز معرف توسعه کشور و توسعه اقتصادی هر کشوری است.

 وی بابیان این که میزان پیشرفت هر کشوری در گرو پیشرفت و نشر و چاپ کتاب است ابراز کرد: اگر شناخت به کتاب در کشور مشخص باشد و اگر اقتدار علم و دانش جایگاه محکمی در جامعه داشته باشد، به همان اندازه جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی نیز ارتقا می‌یابد.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی این است که چرا با توجه به این که دانشگاه‌های و جمعیت شهرنشین افزایش‌یافته است اما به همان اندازه از تولید علم و دانش برخوردار نیستیم.

 مهر علیزاده با اشاره به اینکه  اطلاع‌رسانی و تبلیغات در بیان و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثراست گفت: کتاب بایستی در ارتباط با ساختار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور دیده شود، کتاب و مطالعه یک حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

 وی یادآور شد: باید مردم خودشان تشخیص دهند که چه کتابی باید چاپ شود تا تیراژ کتاب و سرانه مطالعه بالا رود، باید خود مردم ایفای نقش کنند و نظارت را به خود ناشران تفویض نمایند، اگر حوزه کتاب به‌صورت عام مردمی شود می‌توانیم شاهد تغییرات مثبتی درحوزه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی با توجه به ارتباط مستمر با اقشار مختلف و نقشی که می‌توانند در جامعه ایفا کنند، در بخش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی رسالت بزرگی بر عهده‌دارند.

در ادامه این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز با تاکید بر اینکه باید مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها تقویت شود گفت: ایجاد راه اندازی و توسعه مراکز کتابخوانی باید در نقاط مختلف روستایی و شهری این استان تقویت شود.

  وی با بیان اینکه توجه به مطالعه و کتابخوانی می تواند در اقتصاد، فرهنگ و اقتدار کشور و استان بسیار موثر باشد، یادآور شد: مطالعه و فرهنگ کتابخوانی می تواند استان ایلام و منطقه را بهتر به دنیا معرفی کند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد می‌توانند در امر ترویج مطالعه بسیار موثر باشند، ابراز کرد: تعامل دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کتابخوانی و نمایشگاه ها بسیار باید مورد توجه قرار گیرد.

 وی در پایان با بیان اینکه تشویق نوجوانان و جوانان به اهمیت کتابخوانی و بالابردن سرانه مطالعه باید هدف و مورد توجه قرار گیرد، افزود: ناشران باید به سمت و تهیه و تدوین کتاب‌هایی که بیشتر مورد جامعه است، تشویق شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: