کد خبر: 28681
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 خرداد 1396 - 10:07

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نشست «ایرانشناسی در امریکا» در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
 نشست «ایرانشناسی در آمریکا» شنبه ۶ خردادماه در سرای اهل قلم برگزار می شود.
 برگزاری نشست «ایرانشناسی در امریکا» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب،نشست «ایرانشناسی در آمریکا» از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی و ایران‌شناسان است روز  شنبه۶ خردادماه با حضور رودی مته، عضو هیأت علمی دانشگاه دلاویر در ایالات متحده آمریکا و متخصص تاریخ دوران صفویه درسرای اهل قلم خانه کتاب برگزار خواهد شد.

رودی مته، متولد سال ۱۹۵۲ میلادی در هلند اکنون به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه دلاویر در ایالات متحده آمریکا مشغول فعالیت‌های پژوهشی است.

 وی به موجب یک قرارداد فرهنگی که در سال ۷-۱۹۷۶ میان هلند و ایران منعقد شد، یک سال را در ایران سپری کرد و پس از سه سال تحقیق و مطالعه در مصر طی سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳، به ایالات متحده رفت و در سال ۱۹۱۱ در رشته مطالعات اسلامی از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس دکتری گرفت.

از جمله تألیفات وی می‌توان به کتاب «بحران در ایران: زوال صفویه و سقوط اصفهان» (لندن، ۲۰۱۲) اشاره کرد که موفق به کسب جایزۀ دوستی بریتانیا-کویت و جایزۀ جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست روز شنبه ششم خردادماه ساعت ۱۱ صبح به نشانی خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی (صبا)، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲ سرای اهل قلم مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: