کد خبر: 29311
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 20:10

داخلی

»

اخبار کتاب

روایت‌خوانی «گل و نوروز»  در شهر کتاب

منبع : لیزنا
بیست‌ودومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی به «روایت‌خوانی «گل و نوروز» و نقد زیبایی‌شناسی آن» اختصاص دارد.
روایت‌خوانی «گل و نوروز»  در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، شعر روایی روایت صرف نیست اما  تمرکز بر خط و فضای داستان، بنیادی‌ترین اصل آن است. منظومه «گل و نوروز» خواجوی کرمانی اگرچه بر الگوی «خسرو و شیرین» نظامی سروده شده با این حال فاقد ظرافت‌های روایی است. تاکید بر مضمون‌سازی‌های مکرر، نازک‌خیالی‌ها و تصویرسازی‌های استعاری به طرز سبک عراقی، خواجو را از ساحت و رسالت داستان‌گویی دور کرده است.  با روایت‌خوانی این اثر می توان اضافات و حواشی را از ساحت  اصلی و خط روایت آن جدا ساخت.

این نشست روز چهارشنبه ۲۸ تیر ساعت ۱۶:۳۰  با سخنرانی علی‌اصغر ارجی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: