کد خبر: 30454
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1396 - 14:39

داخلی

»

اخبار کتاب

آنیما و آنیموس به بازار کتاب می آیند

منبع : لیزنا
«تعبیر قصه‌های پریان و آنیما و آنیموس در قصه‌های پریان» اثر ماری  لوئیز فُن فرانتس با ترجمة مهدی سررشته‌داری و ویراستاری مهدی سجودی مقدم از سوی انتشارات مهراندیش وارد بازار کتاب شد.
آنیما و آنیموس به بازار کتاب می آیند

در میان انواع مختلف ادبیات اسطوره‌ای قصه‌های پریان ساده‌ترین و خالص‌ترین ابرازات ضمیر ناخودآگاه جمعی هستند و ازاین‌رو روشن‌ترین درک از الگوهای پایه‌ای روان انسان را در اختیار ما می‌گذارند. هر قوم یا ملتی واقعیت روانی را به شیوة خاص خود تجربه می‌کند و ازاین‌رو مطالعه و بررسی قصه‌های پریان جهان بی‌نهایت به درک تجربه‌های آرکتایپی نوع بشر کمک می‌کند.

ماری لوئیز فُن فرانتس را شاید بتوان بالاترین مرجع تعبیر روان‌شناختی قصه‌های پریان دانست. او در این کتاب با استفاده از "زیبارو و جانور" گرفته تا "قصة سه‌پَر" مراحل مختلف تحلیل قصه‌های پریان و روشن کردن معنای آن‌ها را وصف می‌کند.

فن فرانتس کار خود را با ارائة تاریخ مطالعه و بررسی قصه‌های پریان و تئوری‌های مختلفی که برای تعبیر آن‌ها وجود دارند، آغاز می‌کند. علاوه بر این به بحث مفصل در مورد موتیف‌های مرتبط با روانشناسی یونگی از قبیل سایه، آنیما و آنیموس می‌پردازد.

 

این کتاب در 387 صفحه با  قیمت 33 هزار تومان منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: