کد خبر: 30939
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 مهر 1396 - 09:34

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب طراحی خیابان ها چاپ شد

منبع : لیزنا
کتاب طراحی خیابان ها «کتاب راهنمای مرجع به منظور دستیابی به خیابان هایی با کیفیت بالا» تألیف اندرو ویلیامز و ترجمه منوچهر طبیبیان، کیانا جاسم پور، نسیم ارونقی به چاپ رسید.
کتاب طراحی خیابان ها چاپ شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی این کتاب  ارائه‌ی ملزومات و رهنمودهایی که باید اساس طراحی خیابان به عنوان یک فضای شهری کارآمد و پاسخ ده واقع شود را از طریق طرح سوالاتی راهگشا که هر یک به مورد بحث قرار دادنِ یکی از این ملزومات می‌پردازد مطرح نموده است و سعی داشته مسیرهای دستیابی به این ملزومات را هموار سازد.

بنابراین در کنار کاربرد های دانشگاهی می تواند در توفیق پروژه های اجرایی نیز با ارائه مسیری تازه در طراحی خیابان ها ، بسیار موثر و کارآمد واقع شود و به طور کلی به عنوان راهنمایی برای طراحان شهری ، معماران ، راهبران حرفه ای و اجتماعی و مدیران شهری در جهت ارتقا و بهبود کیفیت محیطی قلمرو های همگانی ، کارآمد خواهد بود .

در این کتاب به منظور بهره‌گیری مؤثر تر با مطرح نمودن برخی مفاهیم و عکاسی از نمونه های موفق اجراشده در شهرهای ایرانی و اروپایی سعی بر آن بوده تا با بسط موضوع و ارائه ی نکات تکمیلی ، مسیر دست یابی به طراحی فضای شهری با کیفیت و پا سخ ده در این خاک و بوم بیشتر همراه گردد . با این هدف بخش‌هایی به صورت مجزا از متن اصلی به کتاب اضافه شده است.

برخی از توصیه های ارائه شده در این کتاب راهنما با تفکر قراردادی مهندسی و استاندارد خیابان مطابقت ندارد ، اما روش های نوآورانه در خارج از کشور نشان می دهد که فرصت هایی برای بررسی و ایجاد تغییرات در روشهای موجودوجود دارد.

 این کتاب راهنما ، برای کسانی در نظر گرفته شده که نگران خیابانها هستند ، چه آنها که در برنامه ریزی و طراحی تصمیم گیری و یا تحویل درگیر باشند و چه نباشند که شامل افسران شورا ، سیاستمداران ، نمایندگان جامعه محلی ، عمومی ، توسعه دهندگان ، ارائه دهندگان نرم افزار ودیگر سازمان‌های عمومی مانند آژانس حمل و نقل می شود.

گفتنی است این کتاب 74 صفحه ای بصورت مصور رنگی در شمارگان500 نسخه و با قیمت 25 هزار تومان به بازار نشر ارائه شده است.

 علاقه مندان جهت تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان جهاد دانشگاهی به آدرس تهران - خيابان انقلاب - بين فلسطين و چهار راه وليعصر- فروشگاه و نمايشگاه دائمي كتاب جهاد دانشگاهي مراجعه نموده و یا با شماره تلفن : 02166487625 حاصل نمایند.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: