کد خبر: 32003
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 آذر 1396 - 09:34

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از ترجمه روسی کتاب دختر «شینا»

منبع : لیزنا
نسخه روسی کتاب دختر «شینا»» با موضوع خاطرات زنان در دفاع مقدس، 9 آذرماه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو «نان فیکشن» رونمایی شد.
رونمایی از ترجمه روسی کتاب دختر «شینا»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رضا ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان در ویژه برنامه‌ ده سال فعالیت بنیاد مطالعات اسلامی در روسیه که در  حاشیه نمایشگاه کتاب کتاب مسکو «نان فیکشن» برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش یک دهه فعالیت بنیاد در زمینه معرفی اسلام به جامعه روس زبان به همکاری‌های مختلف این بنیاد با رایزنی فرهنگی ايران از جمله انتشار کتاب‌های مختلف در حوزه ادبیات داستانی ایران معاصر اشاره و از انتشارات صدرا به عنوان ناشر کتاب دختر «شینا» تقدیر و تشکر نمود.

کتاب دختر «شینا» با موضوع خاطرات زنان در دفاع مقدس است که با قلمی روان به روایت زندگی قدم خیر محمدی کنعان همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی می‌پردازد.

الکساندر پالی شوک مترجم کتاب از اساتید زبان فارسی و ایرانشناسان روس می‌باشد که کتاب‌های مختلفی را در حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس از جمله کتاب داستان «شهر جنگی» را به زبان روسی ترجمه نموده است.

ترجمه روسی کتاب دختر «شینا» با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه  و مشارکت انتشارات صدرا  وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی چاپ و منتشر شد.

بنابراعلام اين خبر، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادبیات فکری (نان فیکشن) 2017 از 8 تا 12 آذرماه در مرکز نمایشگاهی «خانه هنرمندان» مسکو برگزار مي‌شود، در این نمایشگاه ناشرانی از 20 کشور از جمله بلژیک، بریتانیا، آلمان، یونان، دانمارک، هند، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، نروژ، لهستان، پرتغال، روسیه، فرانسه، سوئد، ژاپن حضور دارند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: