کد خبر: 32006
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 آذر 1396 - 11:16

داخلی

»

اخبار کتاب

نامزدهای گروه کلیات و اطلاع رسانی و میراث پژوهی جشنواره نقد کتاب معرفی شدند

منبع : لیزنا
 مقالات راه یافته به مرحله نهایی چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش‌های کلیات و اطلاع رسانی و میراث پژوهی معرفی شدند.
نامزدهای گروه کلیات و اطلاع رسانی و میراث پژوهی جشنواره نقد کتاب معرفی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب 43 مقاله در گروه کلیات و اطلاع رسانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و 10مقاله راه‌یافته به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شده‌اند.

مقالات راه یافته به دور نهایی چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب در گروه کلیات و اطلاع رسانی  شامل «فراداده‌ها، موتورهای کاوش و میان‌کنش‌پذیری» از مهدی علیپور حافظی چاپ شده در  فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «پیش‌ارزیابی سیاست (از مفهوم تا اجرا)؛ رویکرد آینده‌پژوهی به سیاست‌گذاری» از  امیرهوشنگ حیدری چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «تبدیل ایده‌ها به فیلمنامه: نقد و بررسی کتاب نویسندگی برای سینما و تلویزیون» از  امیدعلی مسعودی چاپ شده در  فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «بنیان های فلسفی روش های تحقیق کمّی، کیفی، و آمیخته: به بهانۀ نقدی بر کتاب روش تحقیق آمیخته» از مرتضی کوکبی، مظفر چشمه سهرابی و افروز عظیمی چاپ شده در  فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «پروین اعتصامی: اختر چرخ ادب در دفتر چرخ قلم» از علی صادق زاده وایقان و عذرا دائی چاپ شده در فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «ترجمه‌های جمعی دانشجویی: نقدی بر ترجمه تعامل اطلاعاتی انسان» از حمیدرضا جمالی مهموئی چاپ شده در  فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «نه‌چندان استوار در چهار گام نخست، نقدی بر دانشنامه ایران» از صالح طباطبایی چاپ شده در  فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «بازشناختی از دانش‌شناسی: دیدگاهی واگرا یا همگرا در علم اطلاعات و دانش شناسی» از علی جلالی دیزجی چاپ شده در فصلنامه نقدکتاب اطلاع رسانی و ارتباطات»، «سیبرنتیک: نظریۀ عمومی کنترل مکانیسم ها در سیستم های مکانیکی و ارگانیکی» از  افروز همراهی چاپ شده در  فصلنامه نقدکتاب اطلاع رسانی و ارتباطات» و «شیفتگان و عاشقان کتاب: نقد و بررسی کتاب شیفتگان کتاب» از اعظم نجفقلی‌نژاد ورجوی و علی صادق زاده وایقان چاپ شده در فصلنامه نقدکتاب اطلاع رسانی و ارتباطات» است.

همچنین در گروه میراث پژوهی از میان 17 اثر ارسالی، مقاله‌های «ملاحظاتی در باب ترجمۀ فرهنگ اصطلاحات توصیفی نسخه های خطی جهان اسلام» از مهرداد چترایی عزیزآبادی چاپ شده در آینه پژوهش»، «حجامت و مکافات! (ذیلی بر چاپ های سه گانۀ درع الصّحّه) » از  گلپـر نصری چاپ شده در آینة میراث»، «نقد و بررسی تصحیح های کتاب سندبادنامه» از مجید خسروی چاپ شده در آینه میراث»، «نقد و بررسی کتاب یادگار همایونی» از مریم علیپور چاپ شده در فصلنامه نقدکتاب میراث»، «نقد و بررسی کتاب نسخه های خطی اسلامی در روسیه» از گودرز رشتیانی چاپ شده در  فصلنامه نقدکتاب میراث»، «نقد و بررسی فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران (ج. 28) » از پریسا کرم رضایی چاپ شده در  فصلنامه نقدکتاب میراث»، «نقدِ نجیبانه (نقد کتاب تاریخ کشیک خانه همایون اثر ملک الشعراء نورالدین محمد شریف کاشانی متخلص به نجیب) از محمدرضا بهزادی چاپ شده در  فصلنامه نقدکتاب میراث» و «نگاهی به کتابِ کتاب و کتابشناسی در نوشته های حبیب یغمایی؛ به همراه نقد و بررسی و ارائه طرح پیشنهادی جهت شیوه گردآوری و تنظیم اطلاعات این نوع آثار» از هما افراسیابی چاپ شده در فصلنامه نقدکتاب میراث» به مرحله نهایی  چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب راه یافتند.

 

چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب به همت خانه کتاب و با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی نقد در گروه‌های کلیات و اطلاع رسانی، میراث پژوهی، فلسفه، کلام و عرفان، روانشناسی و علوم تربیتی، فقه و حقوق، قرآن و حدیث، اخلاق، علوم اجتماعی، زبان، علوم و فنون، هنر، ادبیات فارسی، ادبیات داستانی، شعر معاصر، ادبیات عربی، تاریخ و جغرافیا، ایران و اسلام و کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: