کد خبر: 32555
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1396 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

نمایشگاه گزیده آثار دوسالانه تصویرگری نامی 2017 در نگارخانه لاله

منبع : لیزنا
گزیده‎ای از آثار جشنواره بین‎المللی تصویرگری کتاب کودک جزیره نامی کره جنوبی 2017 در نگارخانه لاله به نمایش در خواهد آمد.
نمایشگاه گزیده آثار دوسالانه تصویرگری نامی 2017 در نگارخانه لاله

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران، این نمایشگاه که با همکاری انجمن تصویرگران ایران گردآوری شده است، روز جمعه 22 دی ماه 1396 از ساعت 16 تا 20 با نمایش 52 اثر از 34 هنرمند در نگارخانه لاله گشایش مییابد و از 23 دی تا 3 بهمن ماه از ساعت ٩ تا ١٣ و ١٤ تا ١٨ به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد بود.

نمایشگاه حاضر شامل آثار برنده جایزه بزرگ، جایزه جزیره طلایی، جایزه جزیره سبز، جایزه جزیره بنفش و برندگان تشویقی ایرانی 2017 و آثار نوشین صفاخو (برنده جایزه جزیره طلایی 2013)، حسن عامه‌کن (برنده جایزه جزیره سبز 2015) است.

جشنواره نامی، با هدف فراهم آوردن فرصتی برای تصویرگران برای ارائه آثارشان در سطح بین‌المللی و تشویق تصویرگران به آفرینش کتاب‌های تصویری با ارزش برای کودکان، برگزار میشود  که پنج داور شامل جونکو یوکوتا، استاد ادبیات کودکان در دانشگاه ملی لوییس شیکاگو، زهره قایینی، مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و رئیس هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ از ایران، راجر ملو، تصویرگر و برنده جایزه هانس کریستین اندرسن در بخش تصویر 2012 از برزیل، آناستازیا آرخیپوا، تصویرگر و رئیس انجمن تصویرگران و نویسندگان روسیه و یوسف اسماعیل، تصویرگر و برنده جازه بزرگ نوما 1996 از مالزی به شکل ثابت این رقابت را داوری کرده‌اند و علاوه بر آنها هر ساله داورانی به شکل مهمان به داوران این مجموعه می پیوندند.

در سال 2017، جایزه بزرگ (نشان این رقابت به همراه ۱۰ هزار دلار) برای یک نفر، جایزه جزیره طلایی (نشان این رقابت به همراه ۵ هزار دلار آمریکا) برای دو نفر، جایزه جزیره سبز (نشان این رقابت به همراه ۲ هزار دلار آمریکا) برای پنج نفر و جایزه جزیره بنفش (نشان این رقابت به همراه گواهینامه) برای ده نفر به برندگان اعطا شد.

نوشین صفاخو (برنده جایزه جزیره طلایی 2013)، حسن عامه‌کن (برنده جایزه جزیره سبز 2015) و امیر شعبانیپور (برنده جایزه جزیره سبز 2017) برندگان ایرانی این رقابت بوده‌اند. همچنین نازلی تحویلی و راشین خیریه  در سال 2013، آذر تیموری، یکتا جبلی، علی دالوند، رضا دالوند، ملیکا سعیدا، علی عامه‌کن، نرگس محمدی و زهرا محمدنژاد در سال 2015 و محمد برنگی، راشین خیریه، رضا دالوند، مجید ذاکری، پگاه درخشان رکنی، نوشین صفاخو، ریحانه کاشانیان، فرشته نجفی و فاطمه نخعی در سال 2017) در فهرست نهایی آن قرارگرفته‌اند.

 

نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: