کد خبر: 32591
تاریخ انتشار: شنبه, 23 دی 1396 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی

شبکه نخبگان توسعه خواهد یافت

منبع : لیزنا
ماحوزی، دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی تاکید کرد: فعالیتهای شبکه نخبگان علوم انسانی تاکنون با موفقیت پیش رفته است و قرار است بر اساس برنامه جدید این فعالیتها را توسعه دهیم.
شبکه نخبگان توسعه خواهد یافت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام واحد اطلاع‌ رسانی و تبلیغات دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌ المللی فارابی،  رضا ماحوزی درباره این شبکه نخبگانی یادآور شد: نخستین جلسه گردهمایی شبکه نخبگان تابستان 1395 برگزار شد و سیدضیاء هاشمی، دبیر وقت جشنواره آغاز به کار این شبکه را اعلام داشت و متعاقب آن برنامه‌هایی از جمله نشست‌های علمی و سخنرانی‌ها شروع شد. 

وی افزود: داوران، اعضای گروه های علمی و برگزیدگان داخلی و خارجی ادوار پیشین عضو این شبکه هستند و شبکه به عنوان بستری برای گسترش فعالیت های علمی جدی‌تر طراحی شده است.

ماحوزی افزود: آخرین برنامه این شبکه برگزاری نکوداشت استاد محمدمنصور فلامکی، استاد بزرگ معماری و مرمت بود که روز 27 آذر ماه سال جاری در باغ نگارستان برگزار شد. علاوه بر این، نشست‌هایی چون «تعاملات فلسفی ایران و یونان»، «جایگاه میراث ناملموس در عرصه ملی و بین‌المللی و اقدامات حمایتی آن در ایران»، «میان‌رشته‌ای و انسان‌گرایی ادبیات تطبیقی»،  « مطالعات میان‌رشته‌ای در هنر» و «هم‌اندیشی با استادان و پیشکسوتان حوزه علوم انسانی» از دیگر برنامه‌های برگزار شده در شبکه نخبگان علوم انسانی بوده است.

وی با اظهار امیدواری از امکان گسترش فعالیت‌های این شبکه بیان کرد: شبکه نخبگان علوم انسانی ظرفیت فراهم ساختن محلی برای بحث و گفت‌و گوهای تخصصی بین اعضاء این شبکه در شاخه‌های مختلف و ارائه بسته‌های سیاست‌گذاری به سازمان‌ها و نهادهای مختلف به منظور توسعه علم و رفع مشکلات جامعه را دارد.

 

با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره در تاریخ 24 دی ماه 1396، دبیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌‌المللی فارابی اعلام کرد: بر اساس روال جشنواره، برگزیدگان این دوره نیز به جمع اعضاء شبکه نخبگان وارد می‌شوند و این شبکه علاوه بر توسعه کیفی برنامه‌ها و طراحی نشست‌ها و کارگاه‌ها به لحاظ کمی نیز توسعه خواهد یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: