کد خبر: 33180
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 بهمن 1396 - 12:32

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «مسائل اجتماعی از دیدگاه انتقادی» منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتاب دو جلدی «مسائل اجتماعي از دیدگاه انتقادی» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، با همکاری شورای اجتماعی کشور از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کتاب «مسائل اجتماعی از دیدگاه انتقادی» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات این کتاب، با رويكرد جامعه‌شناسی انتقادی، مسائل اجتماعی جامعه آمریکا را مورد تحليل و شناخت قرار می‌دهد و در تلاش برای درك مسائل اجتماعی، بر ساختار‌های اجتماعی تكيه می‌كند. نویسندگان این اثر، مسائل اجتماعی را برخاسته از ساختارهای اجتماعی دانسته و بر قدرت محیط اجتماعی و نیروهای اجتماعی تأکید می‌کنند. آنها همچنین با طرح پرسش‌هایی، توهمات، كليشه‌‌ها و جزم‌های مرسوم را زیر سوال می‌برند و در پی ابهام‌زدايی و توهم‌زدايی از جامعه‌اند.

هدف عمده اين كتاب در واقع، ارائه واقعيت‌ها و توهم‏زدايی از حيات اجتماعی است.

 نویسندگان کتاب با بیان اینکه معتقديم سازمان جامعه آمريكا بسی دور از سازمان جامعه‏‌ای است كه جامعه خوب تلقی شود به عرصه‌‌های مسائل جامعه آمريكا و نیز نظم‌و‌ترتيب ساختاری در سراسر جهان كه به انسان زيان می‌رساند، می‌پردازند و با بیان اینکه مسائل اجتماعی مسائلی دشوار اما لاینحل نیستند، اولين قدم در راه حل مسائل اجتماعی را «تشخيص واقعيت» می‌دانند و تأکید می‌کنند که بايد با توهماتی كه اغلب هدايتگر افكار عمومی و سياستگذاران است به مخالفت برخاست. نویسندگان کتاب، دومين قدم در راه حل مسائل اجتماعی را درپیش‌گرفتن اصولی می‌دانند كه راهنمای سياستگذاری عمومي براي نيل به خير عمومی باشد.

 

«اقتصاد سياسی مسائل اجتماعی»، «مسائل جمعيت و محيط زيست و محل زندگی»، «مسائل نابرابری» و «ساختار اجتماعی و انحراف فردی» چهار بخش اصلی کتاب «مسائل اجتماعی از دیدگاه انتقادی» است که در ۱۹ فصل و دو جلد تدوین شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: