کد خبر: 33495
تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 اسفند 1396 - 11:02

داخلی

»

اخبار کتاب

شهر کتاب رابطه سنایی و اهل بیت (ع) را بررسی می کند

منبع : لیزنا
 نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی به «سنایی و اهل بیت» اختصاص دارد.
شهر کتاب رابطه سنایی و اهل بیت (ع) را بررسی می کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، سنایی غزنوی در مقام حکیم و شاعری نامدار  کوشیده و توفیق یافته است سرفصل‌هایی مهم از دانش و اندیشه و عرفان و حکمت را در آثار خویش هنرمندانه و متعهدانه بازتاب دهد.

از تنوع موضوعات در آثار سنایی می‌توان  دریافت که این شاعر فرزانه اصرار دارد بیشترین آشنایی را بین خواننده و مبانی اندیشه و باور خویش فراهم آورد.

سنایی غزنوی در جایگاه شاعری معتقد به مبانی فقهی و تاریخی اهل سنت موفق شده است بهترین گزارش‌ها و تعبیرات شاعرانه را از اهل بیت و خاندان وحی (ع)  داشته باشد به گونه‌ای که افتخار سرودن نخستین شعر رضوی و یکی از بهترین نمونه‌های شعر علوی و فاطمی از اوست.

این رویکرد آیینی هم گزارشگر باورمندی و شرع منشی سنایی است و هم نداشتن تعصب و بهره‌مندی او را از سماحت ومدارا یادآور است.

نوزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ سنایی به «سنایی و اهل بیت» اختصاص دارد که در روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ساعت ۱۶:۳۰ با سخنرانی دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: