کد خبر: 33528
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 11:34

داخلی

»

اخبار کتاب

فردا

آغاز ثبت نام كتابفروشی ها در طرح «عیدانه كتاب»

منبع : لیزنا
ثبت نام کتابفروشی ها در طرح «عیدانه کتاب» از ۱۶ اسفند ماه آغاز می شود.
آغاز ثبت نام كتابفروشی ها در طرح «عیدانه كتاب»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب، كتابفروشی های سراسر كشور می توانند از ۱۶ اسفند ماه با مراجعه به سایت www.ketabnet.ir  نسبت به ثبت نام در عیدانه كتاب اقدام كنند.

در  طرح «عیدانه كتاب» سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداكثر ۱میلیون ریال است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند كتاب‌فروشی، كتاب‌های عمومی و كودك و نوجوان  را با ۲۰ درصد تخفیف از كتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری كند.

طرح «عیدانه كتاب» با شعار «عیدی، كتاب هدیه دهیم» هشتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه كتاب از طریق كتاب‌فروشی‌هاست.

كتابفروشی ها برای مشاركت در این طرح باید پروانه كسب با تاریخ معتبر و مورد تایید مراجع ذیصلاح  داشته باشند. در صورت تازه تأسیس بودن، كتابفروشی می تواند یك دوره با نامه تأیید از اتحادیه ناشران و كتابفروشان مبنی بر اقدام برای دریافت پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام كند. همچنین، داشتن رایانه و دسترسی به اینترنت برای مشاركت در این طرح الزامی است و كتابفروشی ها باید تا پایان طرح عیدانه كتاب پوستر طرح را در ورودی و محل قابل رویت فضای كتابفروشی  نصب كنند.

 همچنین اطلاعات صاحب امتیاز در پروانه كسب با اطلاعات شخص متقاضی شركت در طرح (بجز در موارد واگذاری قانونی)  نباید مغایرت داشته باشد.

كتابفروش باید اطلاعات واقعی خریدار اعم از نام، نام خانوادگی، شماره ملی و تلفن همراه و  مشخصات كتاب‌های فروخته شده را همزمان با فروش در پنل كتابفروشی ثبت كند و نباید بیش از ۲ نسخه از یك عنوان كتاب برای هر خریدار را به فروش برساند.

همچنین، ثبت اطلاعات واقعی كتاب های فروخته شده در فاكتور فروش، تطبیق تعداد كتاب های فروخته شده با تعداد درج شده در فاكتور،  نداشتن تفاوت غیرمتعارف  قیمت كتاب با قیمت درج شده در فاكتور از دیگر شرایط ثبت خرید در طرح عیدانه كتاب است.

مواردی مانند واگذاری كتابفروشی به غیر، ارائه اطلاعات نادرست در اسناد ثبت نام كتابفروشی، ثبت كتاب خارج از زمان خرید، عدم ارائه تخفیف طرح به مشتری، جعلی بودن مشخصات خریدار، فروش كتاب های غیر مشمول در طرح و ثبت عناوین دیگر در فاكتور خریدار، فروش كتب آموزشی، كمك آموزشی، نایاب، افست، فاقد شماره شابك و كتاب‌هایی كه در سایت خانه كتاب موجود نباشند، تخلف محسوب می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: