کد خبر: 34010
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 10:39

داخلی

»

اخبار کتاب

دردیدارنویسندگان ایرانی و چینی مطرح شد

پیشنهاد برگزاری همایش لائوتسه و مولانا

منبع : لیزنا
تعدادی از نویسندگان ایران و چین دردیداری مشترک که از 19 تا 23 فروردین در چین برگزار شد، پیشنهاد همایش لائوتسه و مولانا را مطرح و بر آن تأکید کردند.
پیشنهاد برگزاری همایش لائوتسه و مولانا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، این دیدار بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده درزمان برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن که ایران به‌عنوان مهمان ویژه در آن نمایشگاه حضور داشت صورت گرفت. بر اساس توافق صورت گرفته، با معرفی انجمن نویسندگان دو کشور دیداری مشترک بین نویسندگان ایران و چین به‌صورت رفت برگشت برگزار می‌شود. جمشید خانیان، نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان، ابوالقاسم اسمعیل پور مطلق، برگزیده کتاب سال درسال های 86 و 88 و مریم برادران حقیر، برگزیده جشنواره جلال در حوزه مستند نگاری درسال 95 در این سفر با نویسندگانی از چین دیدار داشتند.

 گفت‌وگو با نویسندگان جوان پکن در محل آکادمی ادبیات «لوشون»، نشست با نویسندگان ساکن «شانگهای» و نیز دیدار از بخش آسیا و آفریقای دانشگاه مطالعات بین‌الملل شانگهای و گفت‌وگو با اساتید چینی‌زبان فارسی و تعدادی از دانشجویان، دیدار با معاون و اعضای برگزیده انجمن نویسندگان شانگهای و پیشنهاد هم اندیشی مشترک برای داستان نویسان کودک و نوجوان ایران و چین، بازدید از بخش فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای و نشستی با استادان و دانشجویان فارسی و تبادل تجربیات و همکاری مشترک، دیدار با معاون انجمن نویسندگان چین و پیشنهاد دعوت نویسندگان و شاعرانی از این انجمن برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 98 و برگزاری نشست در خصوص ادبیات کودک و نوجوان هردو کشور و نیز حضور زنان در عرصه‌ی هنر و ادبیات ازجمله برنامه‌هایی بود که در این سفر دنبال شد.

هم‌چنین درمدت حضور نویسندگان کشورمان در این کشور، دیداری با اعضای منتخب انجمن نویسندگان چین در آکادمی ادبیات «لوشون» برگزار شد. در این دیدار چاپ ویژه‌نامه ادبیات معاصر ایران در مجله ادبیات جهان به زبان چینی (در آینده نزدیک) پی گیری و برنامه‌ریزی شد.

در ادامه برنامه‌های در نظر گفته‌شده برای گروه نویسندگان کشورمان، دیداری با سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن و رایزن فرهنگی کشورمان صورت گرفت. در این دیدار پیشنهاد همایش لائوتسه و مولانا در مهرماه سال جاری به میزبانی موسسه فرهنگی شهر کتاب و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران مطرح و قرار شد تا مقدمات انجام آن نهایی شود.

اشتراک فکری لائوتسه و مولانا در حوزه اندیشه و عرفان زمینه‌ساز برگزاری این همایش است که با شرکت متخصصان اندیشه لائوتسه از چین و مولوی شناسان از ایران قرار است یک بار در ایران و یکبار در چین برگزار شود.

ادبیات
|
Iran
|
1397/01/29 - 09:22
0
0
عالی هستش عالی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: