کد خبر: 34011
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 فروردين 1397 - 11:25

داخلی

»

اخبار کتاب

«ادبیات ستیزنده» بررسی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «ادبیات ستیزنده» نوشته اصغر احمدی فردا (چهارشنبه، ۲۹ فروردین ماه) در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
«ادبیات ستیزنده» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ نشست معرفی و بررسی كتاب «ادبیات ستیزنده» نوشته اصغر احمدی چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) با حضور اصغر احمدی، نویسنده اثر، اسماعیل امینی و مصطفی مهرآئین در سرای اهل قلم برگزار می شود.

«ادبیاتِ ستیزنده» با بهره‌گیری از نظریه‌های روبرت وسنو، رندال كالینز، میخائیل باختین و منصور معدل، شیوه‌ی شكل‌گیری و محتوای ادبیات داستانی سیاسی دهه‌های چهل و پنجاه را در بستر تحولات گفتمانی جامعه‌ی ایران در این دو دهه می‌‌كاود و با تحلیل رمان‌هایی از احمد محمود، سیمین دانشور، صادق چوبك، ابراهیم گلستان و جلال آل‌‌احمد نشان ‌دهد كه چگونه گفتمان‌های جامعه شكل و محتوای این آثار را رقم ‌زده‌اند. این مطالعه‌ی بینارشته‌ای محل تلاقی جامعه‌شناسی، ادبیات، زبان‌شناسی و تاریخ است و ذیل شاخه‌ی جدیدی از جامعه‌شناسی ادبیات جای می‌گیرد كه می‌توان آن را «جامعه‌شناسی ادبیات داستانی سیاسی» نامید.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) ساعت ۱۷ به سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب به نشانی خیابان انقلاب،خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاك دو مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: