کد خبر: 34954
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 14:48

داخلی

»

اخبار کتاب

 فراخوان دومین دوره جایزه منطقه ای كتاب سال ویژه هند

منبع : لیزنا
فراخوان ارسال آثار به دومین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال ویژه هند منتشر شد.
 فراخوان دومین دوره جایزه منطقه ای كتاب سال ویژه هند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ دبیر خانه جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران به شناسایی و انتخاب آثار برتر در قالب تالیف، ترجمه و تصحیح انتقادی متون فارسی از میان آثاری كه برای اولین بار طی ۵ سال گذشته میلادی (۲۰۱۷-۲۰۱۲) در هند چاپ شده است، اقدام می‌كند.

بر اساس این فراخوان، علاقمندان می‌توانند آثار خود را در حوزه مطالعات ایرانی (كلیات، زبان و زبان شناسی ایرانی، مردم شناسی، تاریخ و تمدن ایران باستان، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران پس از اسلام، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، هنر و معماری ایرانی، تصحیح انتقادی متون كلاسیك فارسی، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و مطالعات فرهنگی مربوط به ایران امروز و سایر موضوعات مرتبط با مطالعات و تحقیقات فارسی و ایرانی به دبیرخانه این جایزه ارسال كنند.

كتاب‌هایی در این دوره از جایزه مورد داوری قرار می‌گیرند كه از انسجام ساختاری، محتوایی و ابتكار و خلاقیت در ارائه یافته های علمی و پژوهشی مرتبط با موضوع برخوردار باشند و محتوای كتاب دارای اثرگذاری فرهنگی و از روش علمی و معیارهای پژوهشی با استفاده از منابع معتبر و مستند بهره‌گیری كرده باشد.

همچنین، در كتب ترجمه شده از فارسی به زبان های دیگر معیارهای اساسی ترجمه رعایت و به گزینی در تصحیح متون كلاسیك فارسی و رعایت روش علمی و آداب و قواعد فنی تصحیح انتقادی همراه با تعلیقات و حواشی در كتب تصحیح شده رعایت شود.

از نظر تناسب حجم كتاب با محتوا، فصل بندی دقیق و علمی موضوعات، رعایت هماهنگی فصول و یكدستی مطالب، تنظیم فهارس ضروری، ویراستگی فنی و محتوایی، بهره مندی از ظرایف و دقایق هنر كتاب آرایی و نداشتن اغلاط چاپی از كیفیت مطلوب برخوردار باشد.

بر اساس این فراخوان، از ناشران، پدید آورندگان و صاحبنظران دعوت می‌شود یک نسخه از كتاب مورد نظر خود را برای شركت در این دوره از جایزه منطقه‌ای كتاب سال، تا ۳۰ ماه می ۲۰۱۸ به یكی از نشانی‌های ذیل ارسال كنند:

ایران، تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، ابتدای خیابان فجر، ساختمان شماره۷، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران.

 ایران، تهران، میدان هفتم تیر، خیابان شهید مفتح جنوبی، رو به روی ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان اردلان، پلاك ۲۵.

هند، دپارتمان زبان فارسی دانشگاه دهلی، دهلی-۰۷

 یا برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۹۸۲۱۸۸۸۶۱۳۲۰ ، ۵-۹۸۲۱۸۸۸۳۷۷۷۴ ،۹-۸۸۸۴۰۸۱۸ ۹۸۲۱،  ۹۸۲۱۸۸۸۳۷۷۷۶(فكس) و (هند) ۹۱۹۸۹۹۰۵۸۹۹۰ تماس بگیرند.

لازم به ذكر است در صورت در دسترس نبودن نسخه چاپی و یا دشواری ارسال اصل كتاب، شركت كنندگان می‌توانند نسخه الكترونیكی كتاب مورد نظر خود را به این نشانی یا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال كنند. آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی كه به همین مناسبت در شهر دهلی برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: