کد خبر: 34991
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 خرداد 1397 - 12:37

داخلی

»

اخبار کتاب

شعرخوانی به زبان فاسی در مدرسه شهر آبویان ارمنستان

منبع : لیزنا
 جشن فارغ التحصیلی دبیرستان شماره 6 واقع در شهر آبویان با حضور سبحانی، کارشناس فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان و نوروزی استاد اعزامی وزارت علوم کشورمان و کاظمی مسئول آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی، برگزار شد.
شعرخوانی به زبان فاسی در مدرسه شهر آبویان ارمنستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، در این مراسم پس از قرائت پیام تبریک نخست وزیر ارمنستان و پیام استاندار و نیز پیام تبریک از طرف ستاد ارتش که توسط نماینده ایشان قرائت شد، دانش آموزان زبان فارسی با خواندن اشعاری از شاعران نامی کشورمان همچون حافظ و مولوی و خیام و نیز خواندن ضرب المثل‌های مشترک بین دو کشور ایران و ارمنستان  به هنرنمایی پرداختند.

پس از اجرای برنامه‌های سنتی و نمایش‌های دانش آموزی، وارطانیان مدیر دبیرستان ضمن خیر مقدم به حضار و تقدیر از رایزنی فرهنگی جهت حمایت از برگزاری کلاس زبان فارسی در مدرسه، خواستار همکاری فرهنگی گسترده‌تر با رایزنی فرهنگی کشورمان شد.

در ادامه استاد اعزامی وازرت علوم، با اشاره به ادبیات زبان شیرین فارسی گفت: فرهنگ ها مانند اقیانوس ها در جهان به هم مرتبط هستند و بخصوص دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان اشتراکات فرهنگی بسیاری دارند.

 وی همچنین از سوی رایزنی فرهنگی ایران از مدیریت مدرسه و خانم بابائیان که در زمینه گسترش فرهنگ و ادب پارسی تلاش های بسیاری داشته اند تقدیر کرد.

پس از برگزاری جشن، بازدیدی نیز از کلاس زبان فارسی مدرسه صورت گرفت. در این بازدید دانش آموزان که در حد مطلوبی زبان فارسی را فرا گرفته بودند با خواندن درس‌هایی از کتاب فارسی و نوشتن جملات، آموخته‌های خود را به نمایش گذاشتند.

در پایان با هدایایی از مدیر مدرسه و معلم زبان فارسی تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: