کد خبر: 35376
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 تیر 1397 - 17:22

داخلی

»

اخبار کتاب

جلسه نقد «شگفتی» با ترجمه‌ورزان البرز

منبع : لیزنا
  مؤسسه ترجمه‌ورزان البرز با همکاری فصلنامه صنعت ترجمه مراسم نقد این کتاب را با حضور شیوا مقانلو، منتقد ادبی، و مترجم این اثر، مهسا خراسانی برگزار می‌کند.
جلسه نقد «شگفتی» با ترجمه‌ورزان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی ترجمه‌ورزان البرز، رمان شگفتی اثری از نویسنده رمان پرفروش اتاق، «اما داناهیو» است. رمان «شگفتی» امسال نامزد دریافت گرانترین جایزه ادبی سال، جایزه صدهزار یورویی «دوبلین» شده ‌است.

«الیزابت رایت برای پرستاری از دختری نوجوان به ایرلند فراخوانده می‌شود. او پس از سفری طولانی و خسته‌کننده به مکان مورد نظر می‌رسد، ولی هیچ‌چیز طبق انتظارش پیش نمی‌رود. خانواده‌ی اُدانل که الیزابت قرار است پرستاری از دخترشان را به عهده بگیرد برخلاف تصورش فقیرند و مثل سایر مردم منطقه به‌شدت پایبند تعصبات و خرافات سنتی هستند. اما مشکل اصلی آنا، دختر نوجوان این خانواده، فقط یک‌چیز است: او چهار ماه است که به‌جز نوشیدن کمی آب، چیزی نمی‌خورد. البته الیزابت را برای پرستاری از او استخدام نکرده‌اند، او وظیفه‌ی دیگری در قبال این دختر دارد.»

نشر ستاک شگفتی را با ترجمه مهسا خراسانی منتشر کرده است. مهسا خراسانی دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی و زبانشناسی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد است. وی به تدریس زبان انگلیسی و دروس رشته مترجمی زبان اشتغال دارد، به کار ترجمه و ویرایش کتاب نیز علاقه‌مند است و به این امر اهتمام ورزیده است.

خراسانی از اعضاء خانه کتاب و اهل قلم است و تا کنون چندین کتاب در زمینه‌های مختلف ترجمه و تدوین کرده است. کتاب «مرواریدی که صدفش را شکافت» (رمان)، « وقتی که ماه پایین می آید» (رمان) و « به ژاپنی» (مجموعه داستان)، سه کتابی هستند که در دو سال اخیر به قلم ایشان ترجمه و راهی بازار نشر شده است.

مؤسسه ترجمه‌ورزان البرز با همکاری فصلنامه صنعت ترجمه مراسم نقد این کتاب را با حضور شیوا مقانلو، منتقد ادبی، و مترجم این اثر، مهسا خراسانی برگزار می‌کند.

 جلسه نقد شگفتی، روز پنجشنبه 21 تیر ماه 1397، ساعت 17 تا 19 در کرج، چهارراه هفت‌تیر، بلوار طالقانی شمالی،‌ نبش دوازده‌متری انقلاب، ساختمان تارا، طبقه 6، واحد 12برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  026-32201476 تماس حاصل فرمایند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: