کد خبر: 35457
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 15:12

داخلی

»

اخبار کتاب

جماران میزبان اختتامیه جایزه پروین بود

منبع : لیزنا
هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی، صبح شنبه 23 تیر در حسینیه جماران به کار خود پایان خواهد داد.
جماران میزبان اختتامیه جایزه پروین بود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مهدی قزلی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ورود انقلاب اسلامی به چهل‌سالگی و برای گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب که بزرگترین تحول اجتماعی زنان را رقم زد، تصمیم گرفتیم مهمترین رویداد ادبی بانوان را در حسینیه جماران برگزار کنیم.

دبیر اجرایی جایزه ادبی پروین اعتصامی در ادامه افزود: در کنار برگزیدگان بخش‌های پنج‌گانه جایزه ادبی پروین اعتصامی، از بانوانی که آثاری درباره حضرت امام خلق کرده اند، اثر یا آثاری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نشست با تشکر از داوران این دوره که حدود 5 هزار اثر را مورد بررسی قرار داده‌اند گفت: در بخش ادبیات داستانی 2 هزار و 200 عنوان، در بخش شعر هزار و 180 عنوان، در ادبیات کودک هزار و 250 عنوان، پژوهش‌های ادبی 425 و ادبیات نمایشی 44 عنوان کتاب مورد داوری قرار گرفته‌اند.

قزلی در پایان با اعلام اینکه جایزه پروین اعتصامی از منظر پرداختن به آثار زنان در جهان نظیری ندارد، گفت: علت برگزاری جایزه ادبی پروین توجه به ادبیات تولیدشده توسط زنان است. در واقع وضعیت ادبیات زنانه ما جوری نیست که لازم باشد کلمه زنانه را در عنوان جایزه قید کنیم زیرا خانم ها به لحاظ کمی و کیفی در ادبیات حضور جدی دارند. در سال‌های اخیر و در جوایز ملی ادبی شاهد هستیم که بانوان حتی گوی سبقت را از آقایان ربوده‌اند که این مایه افتخار ماست.

معرفی نامزدهای بخش ادبیات نمایشی و بخش شعر از دیگر قسمت‌های این نشست خبری بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: