کد خبر: 35531
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 تیر 1397 - 20:11

داخلی

»

اخبار کتاب

کاظمی:

 حتی کتابخوان کردن یک دانش آموز هم در بالا بردن سرانه مطالعه موثر است

منبع : لیزنا
تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دانش‌آموزی و سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران امضا شد.
 حتی کتابخوان کردن یک دانش آموز هم در بالا بردن سرانه مطالعه موثر است

به گزارش لیزنا، درحاشیه این مراسم علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش آموزی، در رابطه با دلیل ایجاد چنین تفاهم نامه ای به خبرنگار لیزنا گفت: ماموریت اصلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همچنین مجموعه معاونت فرهنگ و پرورشی آموزش و پرورش، کارهای فرهنگی است و هر کدام از این دو مجموعه یک سری ظرفیت ها در اختیار دارند. ما ظرفیت بزرگی به نام دانش آموزان، مدارس، خانواده ها و معلمان را داریم و مجموعه باغ کتاب نیز ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری را آماده کرده که هم عموم جامعه و هم عموم دانش آموزان می توانند استفاده کنند. ما تلاش می کنیم که از این ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری که دوستان در این مجموعه مهیا کرده اند، حداکثر استفاده را ببریم و زمینه ای را فراهم کنیم تا با توجه به نوع رویکردهایی که در این ظرفیت ها وجود دارد و رویکردهای فناوری فرهنگی جدید و جذاب و مطابق با ذائقه های دانش آموزان از این ظرفیت ها استفاده کنیم. به طوری که دانش آموزان از این محیط لذت ببرند و با کتاب انس و الفت بیشتری بگیرند و در کنار کتاب که کانون این مجموعه است از ظرفیت های فرهنگی جذاب دیگری که در بخش های مختلف دینی، هنری و فرهنگی ایجاد شده است، دانش آموزان بهره ببرند و در نهایت حال دانش آموزان تغییر کند و خوش شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این تفاهم نامه تاثیری بر سرانه مطالعه دانش آموزان خواهد داشت، گفت: بی شک تاثیر خواهد داشت. ما اگر حتی یک دانش آموز را به حوزه کتاب و کتاب خوانی علاقه مند کنیم، قطعا بر سرانه مطالعه تاثیر دارد. تک تک دانش آموزان هستند که سرانه مطالعه را تغییر می دهند و این می تواند جهت گیری های خوبی را در زمینه علمی کشور و مسائل فرهنگی ایجاد کند. ما اگر هر کدام تلاش کنیم که سرانه مطلاعه خود را بالا ببریم و به مسائل فرهنگی که وجود دارد حساس باشیم، قطعا تغییر محسوسی را در حوزه مسائل فرهنگی در سطح جامعه ایجاد می کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: