کد خبر: 35534
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 09:45

داخلی

»

اخبار کتاب

چکیده های ارسالی به همایش دو سالانه آزفا داوری شدند

منبع : لیزنا
با حضور داورانی از بنیاد سعدی و دانشگاه شهید بهشتی، چکیده های ارسالی به دومین همایش دو سالانه آزفا، که ۲۱ و ۲۲ آبان برگزار می‌شود، مورد داوری قرار گرفت.
چکیده های ارسالی به همایش دو سالانه آزفا داوری شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، همایش دو سالانه آزفا (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان) از سوی بنیاد سعدی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و پژوهشگرانی که چکیده های آنها پذیرفته شده، تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند مقالات خود را ارسال کنند.

ابولقاسم اسماعیل پور مدیر همایش دو سالانه آزفا در  حاشیه این جلسه داوری، گفت: این دومین همایش دو سالانه آزفا است که «استاندارد سازی مواد آموزشی» نام گرفته است. عنوان این همایش با توجه به نیاز سنجی از مراکز آزفای ایران و همچنین بخش زبان فارسی دانشگاه­ های کشورهای دیگر انتخاب شده است.

وی افزود: در بررسیها متوجه شدیم که هر مرکزی بنا بر سلیقه و شیوه خاص خودش و یا سلیقه استادانشان، زبان فارسی را تدریس میکنند. بنابراین این همایش فرصتی است برای آنکه به یک استاندارد در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان برسیم. استانداردی که هم در سطح ملی و هم در دانشگاه ها و مراکز خارج از کشور پاسخگوی نیازها باشد.

رئیس مرکز آزفا دانشگاه شهید بهشتی همچنین گفت: انتظار نداریم که تنها با یک همایش به سطح استاندارد مد نظر برسیم ولی موضوع استانداردسازی مواد اموزشی قطعا در این همایش به چالش کشیده خواهد شد و پیشنهاداتی نز مطرح می‌شود.

وی همچنین در خصوص چکیده های ارسالی برای ارائه مقاله در همایش دوسالانه آزفا توضیح داد: بیش از ۱۰۰ چکیده به دست ما رسیده است. در ارزیابی اولیه، چکیده ها از کیفیت علمی خوبی برخوردار بودند. در این جلسه داوری سه سطح برای ارزیابی ان چیکده ها قائل شده ایم  که شامل؛ هماهنگی چکیده با محورهای همایش، رعایت نکات اصلی در چکیده (ذکر هدف، روش کار، نتیجه گیری) و هماهنگی محتوای چکیده با عنوان هستند. البته برخی از چکیده ها نیز به شرط اعمال اصلاحات، پذیرفته خواهند شد.

اسماعیل پور به حضور سخنرانی از کشورهای دیگر نیز اشاره کرد و گفت: عنوان این همایش ملی است، با این وجود از استادان کشورهای دیگر که در زمینه اموزش زبان فارسی تحقیقات  قابل توجهی داشته اند دعوت خواهیم کرد. در این جلسه تصمیم بر آن شد تا از پرفسور ایوانف از روسیه، پرفسور چنگ تونگ از دانشگاه شانگهای و دکتر مهبد غفاری از دانشگاه کمبریج جهت حضور در پنل‌های سخنرانی و یا ارائه مقاله به صورت ویدئو کنفرانس دعوت شود.

مدیر همایش دو سالانه آزفا  با اشاره به آنکه همایش دو سالانه آزفا در دوره های آتی نیز ادامه پیدا خواهد کرد، توضیح داد: آمال و اهدافی که برای استاندارد سازی مواد اموزشی در نظر داریم قطعا با یک همایش به تحقق نخواهد رسید. اما با توجه به  جدید بودن رشته آزفا در ایران، در همین جلسه پیشنهاد شد تا همایش دانشجویی نیز برای دانشجویان آزفا برگزار شود تا زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان این رشته فراهم شود. همچنین برگزاری نشست های هم اندیشی و نقد کتاب در حوزه آزفا در برنامه کاری مرکز آزفای شهید بهشتی قرار دارد.

مدیر دومین همایش دوسالانه آزفا در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش تخصصی منجر به ایجاد انجمن پژوهشگران و استادان آزفا شود.

گفتنی است، داوران چکیده های ارسالی؛  ابولقاسم اسماعیل پور، مدیر همایش دو سالانه و رئیس مرکز آزفای شهید بهشتی، مهدی طباطبائی، دبیر اجرایی و معاون مرکز آزفای شهید بهشتی و مهین ناز میردهقان، دبیر علمی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، موسی نوشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، بهروز بختیاری زبانشناس و استاد دانشگاه تهران، احمد صفار مقدم،  استاد و پیشکسوت آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، زهرا عباسی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و افسانه غریبی، مجید شمس الدین، امیر احمدی از بنیاد سعدی بودند.

بنا بر اعلام این خبر، چکیده­ های پذیرفته شده طی یک پست الکترونیک به پژوهشگران اطلاع رسانی خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: