کد خبر: 35572
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 تیر 1397 - 09:31

داخلی

»

اخبار کتاب

دومین دوره کتاب سال یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
باحضوررضا داوری اردکانی فیلسوف و متفکر ایرانی آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد جایزه ویژه شهید صدوقی در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.
دومین دوره کتاب سال یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، درابتدای این مراسم با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌ خوانی رویداد کتاب سال یزد که پیش ‌تر قرار بود به‌ صورت دوسالانه برگزار شود، هرساله برگزارخواهد شد، اظهارامیدواری کرد: کتاب سال یزد چون نشان و برندی فرهنگی برچهره یزد بدرخشد.

مجید جوادیان زاده افزود: در دومین رویداد کتاب سال یزد شاهد رشد قابل ‌توجه آثار ارسالی به این رویداد هستیم که در این دوره از رویداد خوشبختانه ۴۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال‌شده است که با توجه به ارسال ۸۰ اثر در نخستین دوره این رویداد، رشد قابل‌ملاحظه‌ای را شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: امیدواریم که این رویداد به شورونشاط و تشویق نویسندگان برای تولید کتاب با موضوع یزد دامن بزند که در این زمینه رسانه‌های می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

جوادیان زاده ادامه داد: خانه فرهنگ شهید صدوقی در برگزاری این رویداد واقعاً همکاری قابل قبولی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد داشته است که امیدواریم این همکاری در آینده نیز تداوم داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران آثار ارسالی به رویداد کتاب ساله از را مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهند که این نشان از سطح بالای این رویداد بزرگ فرهنگی در استان یزد است.

بهره ‌گیری از داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی معرفی و تجلیل از پژوهشگران و محققان دانست و اظهار داشت: بدون شک تشویق و تجلیل از فعالین حوزه کتاب تأثیر بالایی در فعالیت‌های این حوزه دارد و موجب دلگرمی فعالین این عرصه می‌شود.

حجه الاسلام والمسلمین شهاب الدین وحیدی افزود: ۱۲ گروه موضوعی برای آثار ارسالی مشخص‌شده است و سعی کردیم همه آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار گیرد، این گروه دوازده‌ گانه عبارتند از دین، ادبیات، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، زبان و زبان‌شناسی، کودک و نوجوان، علوم خاص، علوم کاربردی، کلیات و یزد شناسی.

وی ادامه داد: در خصوص شاخص‌های انتخاب آثار منتخب نیز مواردی همچون؛ رعایت استانداردها در ساخت و نگارش کتاب، تازگی و نوآوری، استحکام منابع، بهره‌گیری از قدرت تحلیل و استنتاج، بهره‌گیری از محتوای علمی ارزشمند، زیبایی زبان، رعایت استانداردهای تألیف، طرح روی جلد و غیره در نظر گرفته‌ شده است.

وی تأکید کرد: از ۴۳۰ آثار ارسال ‌شده در هر گروه سه کتاب انتخاب و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال‌شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار را به خانه کتاب ایران برای ارزیابی ارسال کرده است.

دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد گفت: با توجه به بهره ‌گیری از داوران کتاب سال جمهوری اسلامی ایران هیچ شک و شبهه ‌ای در انتخاب آثار برتر وجود ندارد.

معرفی برگزیدگان دومین دوره کتاب سال یزد

برگزیدگان:

١.محمد علی جعفری (کتاب خانه مغایرت) در بخش داستان

٢.عالیه محرابی (کتاب به امضای گل سرخ) در بخش شعر

٣.محسن عباسی هرفته (کتاب شرحی برحفاظت معماری در ایران) در بخش معماری

شایستگان تقدیر:

١.علی محمد میرجلیلی (کتاب مبانی وروش فهم و نقد حدیث ازدیدگاه شیخ حرعاملی) در بخش دین

٢.سید منصور امامی میبدی (کتاب سیر تحول نساجی) در بخش تاریخ

٣. ابوافضل مرشدی (کتاب شرايط امكان علوم اجتماعي در غلسفه غرب و فلسفه متاخر اسلامي) در بخش علوم اجتماعی

٤. عبدالمجید سودمندی (کتاب حقوق بین الملل اسلامی) در بخش حقوق

5. محمد حسین ایران نژاد (کتاب اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه) در بخش جغرافیا

بخش ویژه یزدشناسی

ـ حسین مسرت (کتاب یزد یادگار تاریخ) دربخش تاریخ

ناشر برگزیده:

ـ دکتر بابک صابری از انتشارات کودکان

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: