کد خبر: 36104
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 13:10

داخلی

»

اخبار کتاب

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان همکاری اقتصادی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

منبع : لیزنا
تفاهم نامه همکاری بین سازمان همکاری اقتصادی D-8 با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در استانبول-ترکیه امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان همکاری اقتصادی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در راستای گسترش تعاملات بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC در کشورهای اسلامی (OIC) سرپرست این پایگاه، محمد جواد دهقانی برای بازدید از چند دانشگاه معتبر در ترکیه و نیز امضا تفاهم نامه همکاری ISC با سازمان همکاری اقتصادی D-8 در ترکیه شهر استانبول حضور یافته در مقر اصلی سازمان D-8 با دبیر کل این سازمان و مسئولان مربوطه دیدار کرد. در این دیدار معاون اجرایی سازمان، مدیر دایره حقوقی و قراردادها و برخی دیگر از مسئولان سازمان D-8 و نیز نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و همچنین مدیر کل روابط بین الملل پایگاه استنادی علوم جهان اسلام حضور داشتند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در ابتدا گزارش کاملی از فعالیت های متنوع ISC در ایجاد شبکه علمی پیوسته و گسترش تولید علم از جمله ایجاد یک پایگاه بزرگ از نشریات علمی پژوهشی کشورهای اسلامی به زبان های مختلف و نیز برگزاری کارگاه های ارتقا اثربخشی پژوهش در دانشگاه های معتبر کشورهای اسلامی ارائه نمود. دهقانی در ادامه نقش موثر کشورهای عضو D-8 در تولید علم در سطح بین المللی را بر اساس آخرین اطلاعات موجود ارائه کرد و نیز برنامه های آتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را در توسعه همکاری با کلیه کشورهای اسلامی و به خصوص سازمان های مرتبط زیرمجموعه سازمان همکاری اسلامی (OIC)  از جمله آیسسکو و کامستک برشمرد. سرپرست پایگاه استنادی برای نمونه به برگزاری نشست آتی اجلاس دبیران کل کمیسیون های ملی آیسسکو کشورهای اسلامی اشاره کرد که در تاریخ 11 و 12 شهریور 1397 در جمهوری اسلامی ایران – شیراز و در محل پایگاه استنادی برگزار خواهد شد.

دبیر کل سازمان  D-8کو جعفر کو شاری از حضور مسئولان ISC در مقر سازمان و امضا تفاهم نامه همکاری ابراز خرسندی نمود. همچنین از خدمات متنوع ISC و ایجاد پایگاه داده علمی که نقش مهمی در روند توسعه علمی کشورهای اسلامی دارد شگفت زده شده این فعالیت ها را حائز اهمیت دانست.

در ادامه دبیر کل بر نقش و حوزه اصلی فعالیت سازمان که بر مبنای اقتصاد است تاکید کرد. ولی نیاز به ایجاد زیرساخت های علمی تحقیقاتی به منظور توسعه و تحول اقتصادی در کشورهای عضو را اجتناب ناپذیر دانست و لذا ضرورت تشکیل یک شبکه پیوسته علمی به منظور کاهش فاصله کشورهای اسلامی با کشورهای توسعه یافته در سطح بین الملل را با تمرکز بر R&D از ضروریات دانست.

دبیر کل D-8 در ادامه به نقش موثر ISC در همکاری با سازمان D-8 به منظور ایجاد یک شبکه علمی برای رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو D-8 اشاره نموده و تاکید کرد که بعد از امضا تفاهم نامه نسبت به ارسال چند پیشنهاد کامل برای همکاری ISC  با این سازمان اقدام شده تا شروع همکاری در نشست عمومی D-8 در چند ماه آینده مطرح و همکاری متقابل هر چه زودتر عملیاتی گردد. دبیر کل سازمان D-8 به نقش موثر ایران در ایجاد دانشگاه D-8 با موقعیت مکانی دانشگاه بوعلی سینای همدان اشاره و از تحقق این برنامه ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار همچنین نقطه نظرات سایر اعضا نیز ارائه گردید و در پایان تفاهم نامه همکاری بین پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC  و سازمان همکاری اقتصادی D-8 به امضا رسید و در خصوص تسریع فرایند عملیاتی سازی این تفاهم نامه با ایجاد خط ارتباطی مستقیم تاکید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: