کد خبر: 36281
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 مرداد 1397 - 12:14

داخلی

»

اخبار کتاب

مراسم رونمایی اپلیکشین کتابخوان انتشارات جهاددانشگاهی برگزار شد

منبع : لیزنا
آیین رونمایی از مجموعه «کتب مرجع جامع مهندسی هوانوردی» و «اپلیکیشن کتاب انتشارات جهاددانشگاهی» با حضور عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، سه شنبه 16 مرداد همرمان با سالروز تاسیس این نهاد برگزار شد.
مراسم رونمایی اپلیکشین کتابخوان انتشارات جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات جهاد دانشگاهی، در ابتدای این مراسم عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی به بیان فلسفه تأسیس این نهاد و رسالت فرهنگی آن پرداخت. رئیس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در ادامه سخنان خود، بر ضرورت چاپ و حمایت از آثار دانشجویی و دانشگاهی تأکید کرد و انتشار چنین آثاری را از جمله رسالتهای سازمان انتشارات جهاددانشگاهی برشمرد.

در ادامه، فرشید بزمی به بیان ضرورت‌ها و انگیزه‌های نگارش و انتشار چنین مجموعه در فضای صنعت هوانوردی کشور پرداخت و نکاتی را در مورد ساختار کتاب اظهار کرد. بزمی در ابتدا، فاصله موجود میان فضای دانشگاه و صنعت در کشور را مورد انتقاد قرار داد و بر ضرورت پیوند این دو با یکدیگر تأکید کرد. نویسنده کتاب مرجع جامع مهندسی هوانوردی در ادامه از به روز نبودن کتاب های موجود در فضای آکادمیک این رشته اظهار نارضایتی کرد و کمک به افزایش دانش فنی در این رشته را از جمله دلایل تدوین چنین کتابی دانست. نماینده مؤلفان در انتها به بیان کلیاتی از ساختار کتاب پرداخت و اشاره کرد که این کتاب در ده جلد گردآوری شده است و جلد نخست آن به مباحث عمومی، جلد دوم به پرواز هواپیما، جلد سوم به مبحث هلی کوپتر، جلد چهار و پنج به سازه هواپیما، جلد 6 و 7 به موتورها، جلد 8 به سیستم الکترونیک، جلد 9 به تجهیزات و جلد 10 به خلبان و اطلاعات لازم برای او اختصاص یافته است.

سپس ناجی، معاون آموزشی دانشگاه صنعت هوانوردی به ضعف کتاب‌های موجود در صنعت هوایی اشاره کرد و مشکلات آنها را برشمرد. ناجی گرانی کتاب‌های موجود را از جمله دلایل عدم توجه دانشجویان و اساتید به قانون کپی رایت و دانلود غیرقانونی دانست و ابراز امیدواری کرد که این مجموعه ده جلدی با قیمت منابسی به دست مخاطبان آن برسد. معاون آموزشی دانشگاه صنعت هوانوردی با تأیید سخنان دکتر بزمی، فاصله میان دروس دانشگاه و صنعت موجود را یک عیب بزرگ برشمرد و از آشنا نبودن استادان و دانشجویان با فضای واقعی صنعت هوانوردی اظهار نارضایتی کرد.

بخش بعدی برنامه به رونمایی از اپلیکیشین کتاب سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اختصاص یافت.

 تقوی با بیان ضرورت ورود سازمان انتشارات به عرضه کتابهای الکترونیک، سیستم توزیع سنتی کتاب دانشگاهی و مشکلات آن، گسترش فضای مجازی و کاهش هزینه ها را از دلایل توجه سازمان به ساخت چنین اپلیکیشنی برشمرد و به این نکته اشاره کرد که بنابر نظرسنجی‌های سازمان انتشارات در نمایشگاه کتاب، فضای دانشگاه و دانشجویان هنوز به سمت کتابهای الکترونیک سوق نیافته است و بیش از 90 درصد دانشجویان علاقمند به خرید نسخه فیزیکی کتاب هستند.

علیزاده با اشاره به سالگرد جهاددانشگاهی و رسالت فرهنگی آن ورود به فضای کتاب الکترونیک را مثبت تلقی کرده و آن را گامی روبه جلو دانست. معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار داشت که امروزه کتابفروشی‌ها از رسالت اصلی خود دور شده اند و عمدتاً به کارهای حاشیه‌ای مشغول هستند و از این جهت، وجود چنین اپلیکشین‌هایی می‌تواند کتاب را به سهولت در اختیار کتابخوانان واقعی قرار دهد. او در انتها نقبی بر غلط نویسی‌های رایج در فضای مجازی داشت و بر ضرورت حفظ زبان فارسی از گزند غلط‌های رایج در فضای مجازی تأکید کرد.

در انتهای برنامه از اپلیکشین سازمان انتشارات و مجموعه کتابهای مرجع جامع هوانوردی رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: