کد خبر: 38629
تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 بهمن 1397 - 13:50

داخلی

»

اخبار کتاب

اعضای کتاب‌خانه‌های کانون پرورشی سوژه‌ یک کتاب شدند

من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری
مژگان بابامرندی با تکیه بر تجربه‌های خود از حضور در کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری به خلق کتابی دست زده است که راویان مختلف دارد.
من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد

به گزارش لیزنا، این اثر با نام «من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد» برای دومین‌بار به دست مخاطبان نوجوان رسیده است.

بر همین اساس، هر بخش از این داستان بلند به روایت بخشی از فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای و زندگی شخصی راویان می‌پردازد. بابامرندی با تکیه بر تجربیات مستند خود به عنوان مربی کتاب‌خانه‌های کانون، قهرمان‌های این کتاب را خلق کرده است. بخشی از روایت‌های این کتاب در محل کتاب‌خانه، و بخشی دیگر در خارج از این محیط مانند خانه‌ قهرمان‌ها رخ می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «باید نمایش‌نامه‌ی کتاب‌خانه را بنویسم، اما اصلاً حال و حوصله‌اش را ندارم. دلم می‌خواهد بدانم چرا نیوشا این سوال را از من می‌کرد. نکند فکر می‌کند من واقعا به او احتیاج دارم. نه‌، می‌دانم که این‌طور نیست. کاش شماره‌اش را داشتم. به مامان می‌گویم. می‌گوید: «خب از لیلا خانم بگیر.» زنگ می‌زنم به خانه‌شان. آن‌ها طبقه پایین ما هستند. می‌آید بالا. شماره نیوشا را به من می‌دهد...»

این اثر که با تصویرگری‌های سمینه خوبی همراه است نخستین بار در قالب مجموعه در کیهان بچه‌ها منتشر شده و پس از آن در قالب کتاب به دست مخاطبان رسیده است.

گفتنی است «من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم خواهم شد» در ۱۴۲ صفحه با قیمت ۸‌هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب با شمارگان ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. سال ۱۳۹۱ نیز ۵هزار نسخه به چاپ رسیده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: