کد خبر: 39388
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 29 فروردين 1398 - 14:42

داخلی

»

اخبار کتاب

افزایش شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی در سال 2018

منبع : روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
 برپایه تازه‌ترین گزارش سامانه «نما»، شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
افزایش شمار مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی در سال 2018

به گزارش لیزنا، در این گزارش ۱۷ نظام گوناگون رتبه‌بندی فراگیر جهانی بررسی و جایگاه مؤسسه‌های ایرانی در آنها پایش و گزارش شده است.

گفتنی است در سال 2018 شمار 29 مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی جهانی در دانشگاه‌های «مؤسسه آموزش عالی تایمز» در میان برترین مؤسسه‌های علمی جای گرفته‌اند،‌ که این شمار در سال 2017، 18 مؤسسه بوده است.

افزون بر این، 13 مؤسسه ایرانی در نظام رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان (شانگهای) میان برترین‌ها جای گرفتند که این شمار در سال 2017، هشت مؤسسه بوده است، همچنین، شش مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های «کیو.اس.»، ۲۲ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی (یورپ)، 23 مؤسسه در رتبه‌بندی مرکز مطالعات علوم و فناوری «لایدن»، ۱۸ مؤسسه در رتبه‌بندی یو ـ مالتی‌رنک، و شش مؤسسه در رتبه‌بندی عملکرد مقاله‌های علمی دانشگاه‌های جهان (تایوان) در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند.

بر پایه این گزارش، 21 مؤسسه ایرانی در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، 12 مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، 126 مؤسسه در رتبه‌بندی مؤسسه‌های «سکیمگو»، ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی دانشگاهی «راوند»، 16 مؤسسه در رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»، و ۱۱ مؤسسه در رتبه‌بندی آوازه «رار» هستند.

سامانه «نما» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران راه‌اندازی شده و روزآمد می‌شود، به پایش و گزارش جایگاه علم، فناوری و نوآوری ایران در جهان می‌پردازد. این سامانه در نشانیNEMA.IRANDOC.AC.IR  در دسترس همگان است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: