کد خبر: 19546
تاریخ انتشار: جمعه, 28 فروردين 1394 - 13:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه مرکزی رشت سال آینده به بهره برداری می رسد

علی جنتی در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا ضمن بیان اینکه شایسته گیلانیان نیست که علی رغم داشتن پیشینه غنی فرهنگی و داشتن چهره هایی جهانی از داشتن کتابخانه استاندارد محروم باشند از اختصاص اعتبار ویژه برای بهره برداری از بزرگترین کتابخانه شمال کشور تا پایان سال 95 خبرداد.
کتابخانه مرکزی رشت سال آینده به بهره برداری می رسد

 

به گزارش لیزنا، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان صومعه سرا که با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان،نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از روسای دستگاههای اجرایی شهرستان صومعه سرا برگزار شد، از بهره برداری کتابخانه مرکزی شهر رشت تا پایان سال95 خبرداد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان گیلان دارای مردمی ولایتمدار، متواضع، دوست داشتنی و ساده زیست است، ادامه داد: عالمان بزرگ و فقیهانی گرانقدر از این خطه برخواسته اند که خدمات بسیاری به جامعه ایران اسلامی کردند.

 

نماینده هیات دولت در شهرستان صومعه سرا از گیلان به عنوان سرزمین فرهیختگان، دلاوران و سرداران بزرگ از جمله میرزاکوچک جنگلی و سرداران افتخارآفرین دفاع مقدس یاد کرد و افزود: وجود امامزادگان متعدد در این استان که مایه برکت و افتخار این سرزمین است نشان از ارادت مردم این خطه از دیرباز به اهل بیت عصمت و طهارت دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه آغاز امسال با برخی موفقیت ها همراه بود، ابراز امیدواری کرد: این موفقیت ها طلیعه ای برای پیروزی های بیشتر و گام هایی بلندتر در سال جدید باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگیهای فرهنگی استان گیلان اظهار داشت: شایسته مردم فرهنگ دوست این استان نیست که علی رغم داشتن چهره هایی فرهنگی، علمی و علمایی بنام از عدم داشتن کتابخانه مناسب بی بهره باشد.

 

جنتی با اشاره به جایگاه فرهنگی گیلان در کشور افزود: گیلان به لحاظ داشتن فرهیختگان، بسیار غنی است و این فرهیختگان گیلانی همچون پرفسور سمیعی، مایه غرور ملت ایران محسوب شده که باید آنها را حفظ کرد .

 

این مقام مسئول بیان کرد با تصویب هیات وزیران و با اختصاص اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت که از سال 1380 آغاز و بمدت 14سال با عدم اختصاص اعتبار مناسب مورد بی مهری مسئولین قرار داشته تا پایان سال 95 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه 72 هزار عنوان کتاب در سالجاری انتشار یافته که نسبت به سال 92 که 64 هزار بوده، هشت هزار عنوان رشد داشته است، اظهار داشت: این امر نشان از آن دارد که سیاست های فرهنگی دولت متفاوت با گذشته است تا فضای بازی ایجاد شود که صاحبان اندیشه و قلم، افکار خود را بیان کنند . جنتی در این زمینه خواستار تدوین و تهیه شناسنامه فرهنگی فرهیختگان گیلانی به صورت کتاب شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده رییس جمهوری به صومعه سرا آمده بود پیش از این جلسه با همراهی مدیران کل کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز فرماندار و مسئولین شهرستان صومعه سرا ضمن حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/01/31 - 07:53
0
0
منم یه خواهش دارم
ساعت کاری رو که خیلی زیاد کردید...حداقل 5 شنبه هارو کلا تعطیل کنید
اینجوری خیلی بهتره
توی این گرمای تابستون حداقل 5 شنبه ها یکم استراحت کنیم
کتابدار
|
Iran
|
1394/01/29 - 07:49
1
5
با سلام خدمت جناب آقای مختارپور دبیر کل محترم
در ساعت کاری اعلام شده به نظر بنده چون تایم مشترک وجود ندارد و از طرفی اعضای کتابخانه تا ساعت 30/7 در کتابخانه حضور ندارند پیشنهاد میکنم ساعت کاری با رعایت سقف کاری بدین صورت باشد:
صبح ها 7/30 تا 13/30
بعدازظهرها 13 تا 19
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: