کد خبر: 20629
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 مرداد 1394 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی کرمان برگزارشد

جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان کرمان با حضور مدیرکل کتابخانه ها و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها در اتاق جلسات این اداره کل برگزار گردید.
جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی کرمان برگزارشد

 

به گزارش لیزنا، محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان، در این جلسه به نقش کتابداران در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ مطالعه مفید درسطح جامعه اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف مهم کتابخانه های عمومی است.

 

وی دربخش دیگری از سخنان خود به طرح «مدرسه تابستانی خواندن» اشاره کرد و افزود: طرح مدرسه تابستانی خواندن، کتابداران نخبه پژوهشگر و علاقه‌مند را برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه آماده می‌کند.

 

حسین زاده همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده، با عنوان «کتاب‌خوان» با مشارکت کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالین حوزه کتاب در کرمان و سایر شهرستانهای استان خبرداد.

 

وی درخصوص انجمن کتابخانه ها بیان کرد: در حال حاضر 23 انجمن در شهرستانها، 10 انجمن در بخش ها و 12 انجمن در شهرهای استان فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به دهه کرامت تصریح کرد: کتابخانه های عمومی استان امسال در دهه کرامت به منظور ترویج بیش از پیش فرهنگ، سیره و معارف رضوی در میان کتابداران و اعضای کتابخانه ها تلاش نمایند.

 

تشریح بخشنامه های کلاسهای آموزشی، عضویت رایگان، آموزش کتابداران روستایی و طرح بارکدخوان برای کتابخانه‌ها از جمله مباحث مطرح شده از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بود.

 

در ادامه کارشناسان ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستانها به تشریح فعالیت های کتابخانه ها پرداختند.

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/05/15 - 07:32
1
0
با سلام
بیست ساله که شرایط این گونه است.
م.ر
|
Iran
|
1394/05/14 - 11:59
1
2
جای کارشناسان ارشد و دکتری کتابداری در این چنین جلساتی خالی است
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: