نشست مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‎های تهران

 

به گزارش لیزنا، نخستین نشست صمیمی  مسئولان نهاد با اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آسیا، اشرفی اصفهانی، نظامی گنجوی، چمران و فاطمه (س)، 3 اسفند ماه با حضور محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها وکتابخوانی؛ سکینه‌خاتون مهدیان‌پور مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل فرهنگی، علی رمضانی، مدیر‌کل منابع؛ اصغر گودرزی، معاون امور کتابخانه‌ها و تنی چند از مسئولان نهاد و کتابخانه‌های عمومی شهر تهران در سالن جلسات کتابخانه حضرت فاطمه‌(س) برگزار شد.

 

هدف از تشکیل این جلسه، که به درخواست معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد انجام شد، گفتگوی رو‌ در رو با مراجعین کتابخانه‌ها، شنیدن بی‌واسطه انتظارات آنها از شیوه خدمات‌دهی در کتابخانه‌های عمومی و ارزیابی میزان رضایتمندی آنان از منابع، فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی و خدمات کتابخانه‌ای بود.

 

در ابتدای جلسه محمد اله‌یاری به معرفی نهاد کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آن پرداخت و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 2 هزار و 200 کتابخانه دارد که از این تعداد 38 باب کتابخانه در شهر تهران و در مجموع 140 باب کتابخانه در سطح استان تهران به ارائه خدمات می پردازند.

 

در ادامه اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درباره کتابخانه‌ها و فعالیت‌های آنها پرداختند؛ توجه به امور رفاهی کتابداران،‌ تهیه فهرستی از کتاب‌های پر مخاطب و خواندنی در حوزه‌های موضوعی مختلف، تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌ها و نشریات روزآمد، غنی‌سازی منابع بخش کودک، جمع‌آوری نظرات اعضاء پیرامون منابع خوانده شده، خرید منابع علمی و تخصصی، خرید کتاب‌های طنز، ارتباط با تمامی ناشران و خرید مجموعه‌های مشهور، برگزاری کلاس‌های شاهنامه‌خوانی و سعدی‌خوانی در کتابخانه، صحافی مجلات و روزنامه‌ها، عدم وجین کتاب‌های قدیمی و ایجاد مرکزی برای فروش آنها و ... برخی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

در پایان این نشست معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، ضمن تشکر از حضور اعضاء، جهت پیگیری و رسیدگی به پیشنهادات اعضا قول مساعد داد و گفت: انشاءالله پس از بررسی تک تک موارد نتایج از طریق  مسئولان کتابخانه‌‎ها ارائه خواهد شد.