زنگ دانایی در کتابخانه آیت الله خامنه ای

به گزارش لیزنا، چهارشنبه 8 اردیبهشت شماری از دانش آموزان کلاس پنجم مدرسه دخترانه نبوت ضمن بازدید از کتابخانه آیت الله خامنه ای در زنگ دانایی به مطالعه کتاب اردیبهشت ماه پرداختند.

 

گفتنی است مجموعه "از سرزمین نور" نوشته "محمدرضا سرشار" که به روایت زندگی پیامبر اسلام (ص) از ولادت تا رحلت می ‌پردازد به عنوان کتاب ماه برای مطالعه به دانش آموزان پیشنهاد شد.

 

مسعوده سادات قوانینی، مدیر کتابخانه مرکزی هدف از این اقدام فرهنگی را اجرای طرح کتابخوان ماه و آشنایی نوجوانان با آن دانست و افزود: در زنگ دانایی دانش آموزان به 6 گروه کتابخوان تقسیم شدند و هر گروه به مطالعه و خلاصه گویی جلدی از مجموعه این کتاب پرداخت.

 

وی همچنین بیان کرد: عناوین کتابها شامل: داستان سیل آن سال، آنک آن یتیم نظر کرده، ای جامه بر سر کشیده برخیز، خورشیدی در خانه خدیجه، روزگار دراز رنج بود.

 

قوانینی این کار را در راستای سیاست های فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همچنین گسترش فرهنگ کتابخوانی خواند و افزود: این طرح با استقبال خوب دانش آموزان و معلمین همراه بود.

 

در ادامه فاطمه صادقی، مسئول بخش کودک و نوجوان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال خواندن از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معرفی و بررسی کتاب ها و نویسندگان یکی از اولویت های نخست و اصلی کتابداران خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: پس از اتمام زنگ دانایی از بخش نابینایان، بخش مرجع و نشریات مخزن کتابخانه بازدید به عمل آمد و بازدیدکنندگان با نحوه جستجوی کتب، رده بندی دیویی و آثار نویسندگان آشنا شدند.