کد خبر: 24470
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 خرداد 1395 - 09:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتابخوان بانوان در کتابخانه طالقانی بندرعباس

منبع : لیزنا
 نشست کتابخوان ویژه بانوان  وشرکت در پویش مجازی در کتابخانه طالقانی بندرعباس به همت کتابداران این کتابخانه، کبری میرحسینی و آسیه سالاری انجام شد.
برگزاری نشست کتابخوان بانوان در کتابخانه طالقانی بندرعباس

 

 به گزارش لیزنا، نشست «کتاب‌خوان بانوان» روز چهارشنبه12/03/1395 خرداد ماه با حضور کتابداران کتابخانه عمومی طالقانی،جمعی از  بانوان و اعضاء کتابخانه در سالن مطالعه برگزار گردید. در این نشست تمامی شرکت کنندگان در طرح پویش مجازی کتابخوان شرکت کردند.

در این نشست 5 کتاب معرفی شد:

مردی که می خندد: ویکتورهوگو / ارائه توسط  سیده آمنه هاشمی

مردی که میخندد رمانی از ویکتور هوگو نویسنده و شاعر فرانسوی است. ویکتور هوگو این رمان را در بروکسل نوشت و آن را در سال ۱۸۶۹ منتشر کرد. داستان کتاب در اوائل قرن هجدهم و در انگلستان روی می دهد.

کتاب روایت کودکی است که توسط کومپراچیکوها یا همان خریداران بچه معلول شده است و با زخمی که بر صورت دارد گویی همیشه می‌خندد. دوره‌گردی کودک را می یابد و با وی یک گروه نمایش خیابانی راه‌اندازی می‌کند.از این اثر ترجمه‌های متعددی به فارسی موجود است.

 

زیبای تنها:محمود طلوعی/ ارائه توسط مهین تاج راستی زاده

"این کتاب سرگذشت مفصل "ثریا اسفندیاری بختیاری "است که با استفاده از دو کتاب خاطرات او و مطالب تازه مطبوعات جهان و اظهارات نزدیکان وی نوشته شده است .گفتنی است ثریا اسفندیاری در سال 1311در اصفهان به دنیا آمد و در سال 1380، در 69سالگی در آپارتمانش در پاریس درگذشت .این سرگذشت‌نامه در هجده فصل با این عناوین تدوین شده است1 : ـ کودکی، 2ـ بازی سرنوشت، 3ـ عروسی، 4ـ ماه عسل طوفانی، 5ـ سال‌های بحران، 6ـ فرار از ایران، 7ـ بازگشت، 8ـ عشق آتشین، 9ـ در آرزوی فرزند، 10ـ در نقش ملکه، 11ـ لانه زنبور، 12ـ جدایی، 13ـ عصیان، 14ـ راز مگو، 15ـ ثریا و انقلاب، 16ـ مرگ شاه، 17ـ بیست سال تنهایی، 18ـ خاموشی

 

انتظار عالمانه عامیانه عارفانه: علیرضا پناهیان/ ارائه توسط سیما میرحسنی

این کتاب با استناد به بیش از ۲۰۰ آیه و روایت از کتب معتبر به ابعاد و زوایای مختلف انتظار پرداخته و به بسیاری از سؤالات و ابهامات در این زمینه پاسخ داده است.

استاد پناهیان مباحث را در۴ فصل بیان کرده است که عبارتند از: فصل اول انتظار عامیانه، فصل دوم انتظار عالمانه ، فصل سوم انتظار عارفانه و فصل چهارم جوانی و انتظار.

 

پوست و راز زیبائی آن: ریتا میثاقیان / ارائه توسط فریبا کرمستجی

از آن‌جا که‌ از بدو تمدن‌ بشری‌ تاکنون‌ زیبایی‌ و آراستگی‌ مورد توجه‌ کلیه‌ مردم‌ جهان‌ بوده‌ و هست‌ و امروزه‌ بخش‌ عظیمی‌ از کارهای‌ تحقیقاتی‌ در این‌ زمینه‌ صورت‌ می‌گیرد، هزینه‌ و تکنولوژی‌ و اوقات‌ بسیار زیادی‌ صرف‌ این‌ امر می‌گردد، به‌طوری‌ که‌ انواع‌ بسیاری‌ از لوازم‌ آرایشی‌ و بهداشتی‌ تولید می‌شود و در بازار با قیمتهای‌ گزاف‌ به‌ فروش‌ می‌رسد. کتاب‌ فوِق بر آن‌ است‌ تا به‌ بررسی‌ یکی‌ از مهم‌ترین‌ و عمومی‌ترین‌ مشکلاتی‌ که‌ اکثر مردم‌ جهان‌ یا به‌ عبارت‌ بهتر تمام‌ افراد به‌ نوعی‌ به‌ آن‌ دچار می‌شوند، یعنی‌ چروک‌ پوست‌ بپردازد.

 

خواندن متون انگلیسی عمومی: فریده پورگیو /ارائه توسط مهدیه حسین شاهی

 این کتاب برای زبان آموزان و کسانی که علاقه به خواندن و نوشتن زبان انگلیسی دارند مفید است زیرا در مورد مطالب علمی و طبیعی پاراگراف هایی دارد که برای نوشتن زبان انگلیسی و طرز صحیح نوشتن برای زبان آموزان مفید است.

 

گفتنی است طرح پویش مجازی کتابخوان در سال جدید توسط دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح شد. در این طرح هر فرد با هر سن وسالی که  باشد فقط بر حسب علایق خود یک کتاب معرفی نموده وبا ضبط آن توسط دوربین های موبایل وعضویت در کانال @ketabclip  در پیام رسان تلگرام  آن را برای روابط عمومی نهاد ارسال می نماید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: