کد خبر: 25926
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آبان 1395 - 15:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طيبه سياوشي، نماينده مجلس در تجلیل از کتابداران برگزیده کشور:

کتاب، گسترش دهنده فرهنگ و اخلاق در جامعه است

منبع : لیزنا
 نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از کتابداران برگزیده کشوری گفت که كتاب گسترش دهنده فرهنگ، شعور و اخلاق در سطح جامعه است.
کتاب، گسترش دهنده فرهنگ و اخلاق در جامعه است

به گزارش لیزنا، طيبه سياوشي شاه‌عنایتی، نماينده مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که برای تجلیل از کتابداران برگزیده کشوری برگزار شده بود گفت: «بالارفتن سرانه مطالعه به كاهش خرافات و عقب‌ماندگي جامعه منجر مي‌شود. در حال حاضر، ضرورت جامعه ما ترويج كتابخواني را مي‌طلبد كه تقويت هويت فردي و ملي را به دنبال خواهد داشت.»

 

وی بر توسعه کتابخوانی برای بازگرداندن نقش و حرمت خانواده در جامعه تأکید کرد و افزود:‌ متأسفانه خانواده در معرض تخريب بسيار قرار گرفته، ما نيازمند اصلاح روند كتابخواني براي تقويت كانون خانواده هستيم. در كميسيون فرهنگي مجلس شورای اسلامی، تلاش نمايندگان بر اين است كه اقدامات مناسب در اين جهت از سطح خانواده تا آموزش‌هاي عالي و استثنايي صورت گيرد. اما مهم‌ترين و موثرترين گام در اين جهت اختصاص زنگ كتابخواني در مدارس است. گامي كه تعهد و وظيفه ما در قبال آيندگان را محقق مي سازد.»

 سیاوشی شاه عنایتی، استفاده از تبليغات شهري و تلويزيوني و تعبيه مكان‌هايي براي قصه‌گويي و كتاب خواندن براي كودكان را ابزار مهمي در جهت گسترش فضاي فرهنگي كشور دانست و گفت: «اميدوارم مشكلات جاري حوزه انتشار كتب و نشريات مختلف با توجه به رويكرد و سياست هاي جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كاهش يابد كه خود عامل مهمي در ترويج فرهنگ كتابخواني است.

 

وی در انتها گفت: با اين شعار هميشگي‌ام صحبتم را به پايان مي رسانم كه زنان و مادران، محور پيشبرد مطالعه و فرهنگ كتابخواني در جامعه هستند. بياييد نقش مادران را در پيشبرد اهداف نظام به ويژه مديريت اهداف فرهنگي جدي بگيريم.»

ابراهیم طلایی
|
Iran
|
1395/09/11 - 07:57
0
2
با سلام کتابداران راهنمایان دانایی، امانتداران دانش و خادمان بی ادعا در این عالم انفجار اطلاعات هستند
کتابدار ایران
|
Iran
|
1395/09/06 - 12:45
0
2
با سلام
در صورت امکان خواهش میکنیم از خانم سیاوشی که به استان های مختلف و کتابداران سر کشی کنند.
خواهشمندیم شماره تماس خواهر گرامی سیاوشی را در اختیار کتابداران قرار دهید تا بتوانند ایشان را وظایفش کمک کنند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: