کد خبر: 26734
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 دی 1395 - 11:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتابخوان مدرسه‌ای شهرستان پیشوای تهران

منبع : لیزنا
نشست کتابخوان مدرسه‌ای مابین اولیای و مربیان مدرسه شاهد شهید محمد جنیدی شهرستان پیشوا برگزار شد.
نشست کتابخوان مدرسه‌ای شهرستان پیشوای تهران

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی تهران، به همت کتابداران کتابخانه 15 خرداد شهرستان پیشوا نشست کتابخوان مدرسه‌ای روز شنبه، 18 دی‌ماه در سالن کنفرانس مدرسه شاهد شهید محمد جنیدی برگزار شد.

 در این نشست عاطفه‌سادات نصیری رئیس مدرسه، مربیان و والدین دانش آموزان و فرخ‌الدین قاسمی مسئول کتابخانه 15 خرداد حضور داشتند.

در این نشست کتاب‌های زیر معرفی شد:

­_ «مسخ» نوشته فرانتس کافکا، انتشارات جامه‌دران توسط فرخ الدین قاسمی، مسئول کتابخانه: مسخ سر گذشت انسانیست که تا وقتی می‌توانست فردی مثمر ثمر برای خانواده خود باشد و در رفع نیازهای آنان بکوشد، برای آنان عزیز و دوست داشتنی است. اما همین که به دلایلی دچار از کار افتادگی می‌شوند و دیگر قادر به تامین مایحتاج خانواده نیست، نه تنها عزت و احترام خود را از دست می‌دهد بلکه به مرور به موجودی بی‌مصرف، مورد تنفر خانواده و حتی مضر تنزل پیدا می‌کند. این خانواده سمبل جامعه‌ایست که نسبت به افراد ضعیف و ناتوان بی‌رحم است و آن‌ها را مضر و مخل برای خود می‌بینند و از انسان‌هایی فرصت انجام کوچکترین کارها را دریغ می‌کند که شاید بتوانند منشا کارهای بزرگ در آینده شوند.

انسان رمان مسخ انسانیست که جامعه او را طرد کرده و او ناخواسته به گوشه تنهایی پناه برده و بدون اینکه آزاری برای دیگران و جامعه داشته باشد، جامعه قادر به تحمل موجود بی‌آزاری چون او نیست. هر لحظه زندگی برای او و اطرافیانش غیر قابل تحملتر می‌شود تا جایی که دیگران و حتی خود او نیز، از سر شوق، لحظه‌ها را برای رسیدن به مرگ می شمارند.
_ «25 اصل حیاتی موفقیت» نوشته جک کانفیلد، انتشارات گرایش تازه توسط محمود قمی،دبیر :کتاب درباره
انسانهای موفق است که در یافتهاند که به جای افزایش قدرت اراده به عنوان موتور محرک موفقیت، راحتتر است که ترمز را خلاص کنند، از دست افکار محدود کننده رهایی یابند و تصاویر ذهنی خود را تغییر دهند.

_ «کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان» نوشته مرنا شور ،انتشارات صابرین توسط حمید کارخانه، دبیر: کتاب «کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان» راهنمای تربیتی است که به روش عملی، چگونگی روش حل مسئله را در محیط خانواده به والدین می‌آموزد و کلیدهای پرورش کودکی متفکر و خوش فکر را در اختیار آنان قرار می‌دهد و آموزش مهارت حل مسئله را برای پویایی فکر و اندیشه کودکان به ارمغان می‌آورد. کتاب در 2 بخش و 8 فصل به نگارش در آمده است که فصول آن شامل: چگونگی فکر کردن، بازی با کلمات برای روش حل مشکل و درک احساسات، روش حل مسئله و راه‌حل آن است.

_ «عوامل استحکام خانواده» نوشته مجید رشید پور، انتشارات انجمن اولیاء و مربیان توسط مریم صفری، دبیر: کتاب درباره درك اهمیت استحكام پیوندهای خانوادگی به آسیب‌شناسی خانواده و تشریح خطراتی كه بنیاد آن را تهدید می‌كند پرداخته، سپس عوامل تحكیم خانواده را بر اساس آیات و روایات بازگو كرده است. از جمله این عوامل می‌توان مشاركت اعضای خانواده در تصمیم‌گیری‌ها، رعایت حد و مرزهای اخلاقی در رفتار و عمل، و گذشت از خطاها و لغزش‌های یك‌دیگر را نام برد.

_ «آدم‌سازی در روانشناسی خانواده» نوشته ویرجینیا ستیر ،انتشارات رشد توسط مریم کاکائی، مشاور: این کتاب شامل فصل‌ها و قسمت‌های مختلفی از جمله خانواده شماشبیه چیست، ارزش خود، ارتباط، الگوهای ارتبالطی، بازی‌های ارتباطی، قواعد زندگی، نظامها ،نقشه خانوادگی، خانواده ویژه و طرح شما روی آدم‌سازی، مهندسی خانواده، خانواده توسعه‌یافته، خانواده در اجتماع بزرگتر، خانواده آینده و غیره است.

یکی از نکات مهم این کتاب درباره سلام کردن است که از همدیگر سبقت بگیریم، انتقاد در پنهان باشد بهتر است زیرا انتقاد در جمع باعث مشکلات می‌شود. اگر خانواده جوی آرام و صمیمی و راحت در خانه مهیا کنند ارتباطات سریع تر و پنهان‌کاری‌ها نیز کمتر می‌شود و صمیمیت بین آن‌ها افزایش پیدا می‌کنند و اعضای خانواده احساس آرامش و رضایت را هم از اینکه عضو این خانواده هستند و هم از اینکه محیطی امن و خوب در خانه حاکم است خواهند داشت.

_ « 440گام به سوی شکوفایی جاده خوشبختی را چگونه طی کنیم»نوشته تیاب رشید، انتشارات سایه سخن، توسط عاطفه‌سادات نصیری، رئیس مدرسه: این کتاب به 24 جاده‏ای که برای رسیدن به سرمنزل شادی و خوشبختی لازم است از آن‏ها بگذریم پرداخته است و برای آن 440 گام معرفی می‏کند.

مسیر راه چنین است: از جاده کنجکاوی شروع و به ترتیب از جاده‌های خلاقیت، روشنفکری، عشق، مهربانی و غیره عبور نمایید تا به چند قدمی خوشبختی برسیم. برای برداشتن چند گام آخر نیز از میان یک جاده زیبا میانبر می‏زنیم. آدمی كه با خوی مردمی زندگي كند كسي است كه چون تن خود را زيبا و مفيد مي بيند آن را درك می‌كند و ارج می‌نهد و مي پرورد، انسانی است واقعي كه نسبت به خود و ديگران صادق است، انساني است مشتاق خطر كردن و خلاق بودن و اهليت نشان دادن و مي تواند  در صورت لزوم خود را تغيير دهد و برای تطبيق با آنچه تازه است و با سابق فرق دارد راهی بيابد و آنچه را از گذشته قابل استفاده است حفظ كند و باقی را به كنار نهد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: