کد خبر: 26738
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 دی 1395 - 13:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای دستگاه برجسته‌نگار، پرکنز و بهدید به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل

منبع : لیزنا
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اهدای دستگاه برجسته‌نگار، پرکنز و بهدید به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد.
اهدای دستگاه برجسته‌نگار، پرکنز و بهدید به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، بهزاد ستاری در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه از خدمات و موفقیت‌های بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل بسیار خرسند شده است، اظهار داشت: خدمات این بخش، نقش تأثیرگذاری در حضور فعال‌تر روشندلان استان در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی داشته است.

وی، با بیان اینکه درصدد هستیم دستگاه پرکنز و بهدید نیز به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تحویل داده شود، افزود: تجهیز بخش روشندلان، کمک مؤثری در جهت فعالیت‌های علمی و فرهنگی نابینایان و کم بینایان خواهد بود.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود، کسب مشاوره از کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان توسط مهدهای کودک در حوزه خرید کتاب را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان، موجب انس گرفتن این قشر با ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

این مسئول، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای روشندلان و خانواده‌های آن‌ها، خرید کتاب از بنیاد رودکی و اهدا به بخش روشندلان کتابخانه مرکزی و کمک در جهت راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه عمومی شهید اسدی مشکین شهر را از دیگر برنامه‌های مدنظر خود اعلام کرد و افزود: متأسفانه برخی از خانواده‌های روشندلان، نابینائی فرزندان خود را باور نکرده و لذا در هدایت آن‌ها به سمت حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی، تعلل می ورزند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از همکاری بهزیستی استان در حوزه‌های روشندلان و کودکان با کتابخانه‌های عمومی، مهدهای کودک را بعد از نهاد خانواده، مهمترین مراکز برای کتاب‌خوان کردن کودکان بیان کرد و گفت: در عادت کتابخوانی کودکان، نقش مربیان مهدهای کودک بسیار حائز اهمیت است.

رباب عزیزخانی، در خصوص برگزاری دوره آموزشی برای مربیان مهدهای کودک اعلام آمادگی کرد و افزود: در این دوره‌ها، شناسائی کتاب‌های مفید، فواید کتابخوانی و روش‌های نهادینه کردن عادت کتابخوانی در کودکان آموزش داده خواهند شد.

وی، بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل را از قسمت‌های مهم کتابخانه توصیف کرد و ادامه داد: درصدد هستیم با راه‌اندازی بخش روشندلان کتابخانه عمومی شهید اسدی مشکین شهر، خدمات کتابخانه‌ای به این اقشار را گسترش دهیم.

مشاور استاندار، برگزاری نشست کتاب‌خوان، مراسم روز عضای سفید و نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور روشندلان را از جمله برنامه‌های برگزار شده اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر، بیش از 30 داوطلب فعال، در خصوص ضبط کتب صوتی مورد نیاز روشندلان با کتابخانه مرکزی اردبیل همکاری دارند.

قابل ذکر است که در این دیدار، دکتر بهزاد ستاری، از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های کودکان و روشندلان تقدیر نموده و لوح سپاس بهزیستی استان را به رباب عزیزخانی اهدا نمود.

 همچنین، در ادامه این دیدار، با حضور فرشاد مؤفق رئیس کتابخانه مرکزی و سجاد فداکار مسئول بخش روشندلان این کتابخانه، از بخش‌های روشندلان و ضبط کتب صوتی کتابخانه مرکزی اردبیل بازدید بعمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: