کد خبر: 28182
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 فروردين 1396 - 10:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «فرشته ها هم عاشق می شوند» در کتابخانه پیروزی تهران نقد شد

منبع : لیزنا
نشست نقدوبررسی «کتاب فرشته ها هم عاشق می شوند» با حضور مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درکتابخانه عمومی پیروزی برگزار شد.
کتاب «فرشته ها هم عاشق می شوند» در کتابخانه پیروزی تهران نقد شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان تهران، جلسه نقد و بررسی کتاب «فرشته ها هم عاشق می‌شوند»با حضور اسماعیل جانعلی پورمدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور،مریم ناصر خاکی نماینده نویسنده اثر، سهیلا عبدالحسینی منتقد و  شهردارناحیه3 منطقه13 و جمعی از اعضاء در سالن مطالعه کتابخانه عمومی پیروزی برگزار شد.

 در ابتدای مراسم مریم ناصر خاکی ضمن بیان معرفی وخلاصه ای از کتاب ،محاسن رمان را برگشت داستان به قبل برای جذابیت بیشتر داستان ،استفاده از مستندات برای باور پذیری بیشتر مطالب برشمرد.

وی در ادامه گفت: نویسنده در مدت زمان هفت ماه این کتاب را نوشته است و این کتاب نتیجه پژوهش وخوانش کتابهای مختلف نویسنده است و پاسخی است به دغدغه های فکری او درباره جوانان و رمانهای مورد علاقه آنها .

خاکی افزود:شخصیت اصلی داستان،فرشته ،دختری است که سوالات زیادی درباره مسائل و موضوعاتی در ذهن دارد که بعد از برطرف شدن موضوع ها نگرش جدیدی نسبت به زن و زندگی پیدا می کند .وی با دلایل متعددی با ازدواج ابهام دارد سپس با پاکدامنی ومتانتی که مخصوص یک دختر ایرانی است ،طی حوادثی قدم به قدم به جایگاه والای زن در اسلام پی می برد و به کمال نزدیک ونزدیک تر می شود و با پاکدامنی وتقوایی که دارد عشق پاک و سالم را به تصویر می کشد.

وی در ادامه گفت:نویسنده درطول داستان کتاب،به شبهات اصلی کتاب که دغدغه های دختر امروزی است به دور از شتاب زدگی و شعار زدگی پاسخ می دهد.

سهیلا عبدالحسینی منتقد کتاب «فرشته ها هم عاشق می شوند» ضمن بیان چکیده ای از کتاب عنوان گفت: در این کتاب دو اتفاق شکل می گیردعشق امیر الیاسی به فرشته و عشق فرشته به امیر حسین علوی و اتفاق دوم ذکر خاطرات خانم افتخاری از جبهه و جنگ که یکسری خاطرات رزمندگان و سری دیگر خاطرات خانواده شهداء بویژه همسران شهید می باشد و یک بخش از کتاب به مقایسه دغدغه های زن امروز و زن دیروز می پردازد در این مجموعه ضمن ورود به فضای رمان و تخیل ،بخش هایی از کتاب به صورت مستند روایت شده است مستند سازی این رمان کمک شایانی به واقعی تر شدن داستان می کند چرا که وقتی مخاطب می بیند که داستان صرفا زاییده تخیلات نویسنده نیست ،باور کردن آن برایش راحت تر است.

در پایان مراسم اسماعیل جانعلی پور مدیر کل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، بیان نقد منطقی  رااز ویژگی های مهم در  این جلسه عنوان کرد و گفت:نویسنده این رمان را بر اساس یک نیاز نوشته است نه همانندبعضی از نویسندگان که از روی برداشت های ذهنی خود می نویسند.

در پایان مراسم با اهدای لوح از نماینده نویسنده ومنتقد تقدیر بعمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: