کد خبر: 28193
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 فروردين 1396 - 09:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

راه اندازی دومین ایستگاه مطالعه در قم

منبع : لیزنا
به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم دومین ایستگاه مطالعه در سال 1396 راه اندازی شد.
راه اندازی دومین ایستگاه مطالعه در قم

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قم، دومین ایستگاه مطالعه، در پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم راه اندازی شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: این طرح ملی، به منظور ایجاد عادت به مطالعه و معرفی کتابهای خوب صورت می گیرد.

 وی ایجاد ایستگاه های مطالعه در ادارات و نهادهای پر مخاطب را فرصت خوبی برای ترغیب به کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه های عمومی عنوان کرد و افزود: استقبال از این طرح و درخواست دستگاه های اجرایی در ادارات بیانگر ضرورت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و اهمیت گفتمان کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، وجود ایستگاه های کتابخوانی را مانع اتلاف وقت و کاهش خستگی های روحی و جسمی در مدت انتظار بیان کرد و گفت: هدایت مردم به سمت کتاب و کتابخانه از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی جلوگیری می کند و به تقویت فرهنگ کشور می انجامد.

وی در پایان اظهار داشت: کتابها با موضوعات کاربردی و ویژه گروه سنی نوجوان، جوان، نوسوادان و بزرگسالان است

کارشناس ایستگاه مطالعه نیز در این باره گفت: این ایستگاه در پلیس راهنمایی و رانندگی واقع در  شهرک پردیسان واقع شده و مراجعین با مشاهده کتابهای مورد علاقه خود می توانند دقایقی از وقت خود را به مطالعه اختصاص دهند.

وی سپس به موضوع کتاب ها در حوزه های مختلفی چون: دین، تاریخ، دفاع مقدس، دانشگاهی و روانشناسی و.. اشاره کرد و افزود:  این ایستگاه شامل 2250 جلد و 50 عنوان کتاب می باشد که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

در پایان رئيس پليس راهور استان قم با قدردانی از تلاش های مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم در انجام این طرح گفت : چنین اقدامات فرهنگی به مرور زمان باعث جلب نظر مردم می شود و البته گسترش و ترویج آن مشارکت همه دستگاه های اجرایی و دیگر اقشار خاص جامعه را می طلبد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: