کد خبر: 28578
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 ارديبهشت 1396 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر برگزار شد

منبع : لیزنا
انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر به منظور جذب منابع حمایتی در برگزاری هر چه باشکوهتر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر با حضور سیدعلی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، دکتر لیراوی رییس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر و سایر اعضای این انجمن در سالن جلسات این اداره کل تشکیل جلسه داد

سیدعلی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در ابتدای این جلسه که صبح یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان و مدعوین گفت: انجمن خیرین بستر مناسبی برای بررسی و چاره اندیشی در خصوص مشکلات کتابخانه های عمومی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر عنوان کرد: یکی از ابعاد برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خانوادگی بودن آن است که همه اعضای خانواده از معلومات و معنویات آن بهره مند خواهند شد.

مدیر کل کتابخانه های استان بیان داشت: امسال دومین سال است که کتابخانه ها افتخار برگزاری این جشنواره را در استان دارند.

وی افزود: در بخش کودکان نسبت به سال گذشته شاهد تفاوتهایی هستیم که می توان علاوه بر نقاشی در موضوع مربوط، به استفاده از فضای مجازی از طریق ضبط معرفی کتاب با دوربین تلفن همراه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این جشنواره به دو شیوه مکتوب از طریق مراجعه حضوری به کتابخانه ها و مجازی از طریق مراجعه به سایت نهاد کتابخانه ها برگزار خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: 6 عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگ‌سال در موضوع‌های امام رضا(علیه‌السلام)، حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی(علیهما‌السلام) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.

مدیر کل کتابخانه های استان گفت صداو سیمای مرکز استان می تواند در تبیین، تبلیغ و ترغیب مردم جهت شرکت در این جشنواره نقش بسزایی را ایفا کند، کما اینکه مراکز صدا وسیمای سایر استان ها به این موضوع مبادرت ورزیده اند.

الله کرم لیراوی رییس انجمن کتابخانه های شهرستان بوشهر گفت: هر کس به سهم خود باید در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش کند.

لیراوی با اشاره به اهمیت شناخت سیره اهلبیت (علیم السلام) عنوان کرد: در این جشنواره می توانیم صداقت، پاکی، ایثار، و راستگویی حضرت رضا(ع) را ترویج کنیم.

رییس انجمن کتابخانه های شهرستان بوشهر گفت: رسالت داریم تا با استفاده صحیح از فضای مجازی با ترویج فکر و اندیشه معصومین(ع)، فرهنگ الهی را جایگزین فرهنگ شیطانی کنیم.

 

وی در پایان عنوان کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان بوشهر تمام ظرفیت خود را در تامین و جذب حمایت های مالی و معنوی در اجرای باشکوه این جشنواره در استان بکار خواهد بست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: