کد خبر: 28594
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 ارديبهشت 1396 - 15:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نوجوانان کلج  قزوین بهترین خاطره خود از کتابخانه را روایت کردند

منبع : لیزنا
روستای آلتین کش و روستای کلج استان قزوین برنامه های ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برگزار کردند.
نوجوانان کلج  قزوین بهترین خاطره خود از کتابخانه را روایت کردند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، مسئول کتابخانه عمومی آیت الله سید محمد موسوی روستای کلج گفت: در راستای جلب رضایت حداکثری مخاطبان و ارایه برنامه های خلاقانه و ابتکاری، کودکان، نوجوانان و جوانان عضو این کتابخانه «بهترین خاطرات خود از کتابخانه»  را روایت کرده و در صندوقی ویژه به این نام قرار می دهند.

پریسا کهنسال اظهار داشت: طی ماه مبارک شعبان حدود 25 برنامه فرهنگی شاد و مفرح و مفید با همراهی خوب مخاطبان در این کتابخانه برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن میلاد نور در کتابخانه (نذر کتابدار کتابخانه مبنی بر شادکردن اعضاءکتابخانه )، هدیه کتاب به اعضای کودک کتابخانه که به سن تکلیف رسیده اند،  برگزاری مسابقه کتابخوانی و پرسش وپاسخ  و تقدیر از نفرات برتر ، برگزاری نشست مولودی خوانی وشعر خوانی در وصف امام عصر (ع) و  تبلیغ ومعرفی منابع جشنواره رضوی از جمله برنامه های انجام شده در این کتابخانه بودند.

کهنسال اضافه کرد: تهیه ماسک های قصه گویی ، برگزاری نمایش عروسکی توسط اعضاءکودک ونوجوان ، با موضوع قصه های تخیلی ....جهت ارتقاء وپرورش سطح قوه تخیل اعضاء، برگزاری  نمایش تئاتر (جنگل سرسبز)، برگزاری مسابقه دلنوشته ودکلمه نویسی،تحت عنوان دلنوشته ها ودلتنگی های من برای امام عصر (عج)، تهیه پاکت های مخصوص دلنوشته ها ودلتنگیهای من برای امام عصر(عج)، برگزاری نشست روشنگری باعنوان :عطر انتظار...ویژه آشنایی با مهدویت وفرهنگ موعود از دیگر اقدامات مفید این کتابخانه بود.

او افزود: برگزاری نشست گروه های مطالعاتی ،برگزاری نمایشگاه کتاب ویژه شعبان،  جلسه آموزش کاردستی تحت عنوان بهترین ها از دور ریختنی ها و تهیه صندوق(( نقد کتاب از نظر شما)) ویژه کودک  ، نیز از جمله برنامه های ابتکاری این کتابخانه بودند.

کهنسال ، تقدیر از اعضاءفعال خردسال کتابخانه، شاداب سازی فضای کتابخانه، بازدید دانش آموزان و بازدید از بخش های مختلف و برگزاری نشست معرفی هشت عنوان کتاب از کتاب های مورد تاکید نهاد کتابخانه ها را از دیگر اقدامات انجام شده در این کتابخانه عنوان کرد.

کتابخانه عمومی روستای کلج از توابع شهرستان قزوین سال 95 عنوان کتابخانه برتر روستایی را از آن خود کرد.

برگزاری مسابقه دلنوشته های کودکانه با امام عصر (عج)، در کتابخانه روستای آلتین کش برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی کامیاب آقایی تبریز روستای آلتین کش از برگزاری مسابقه دلنوشته های کودکانه با امام عصر(عج) در این کتابخانه خبرداد.

ستاره کشاورز خامسی در این رابطه گفت: با هدف آشناسازی هرچه بیشتر مخاطبان به ویژه مخاطب کودک و نوجوان با منجی عالم بشریت و اهداف قیام مهدوی، برنامه های فرهنگی و نمایشگاه و مسابقاتی در این کتابخانه برگزار شد.

وی افزود: برگزاری مسابقه نقاشی، معرفی و جمع خوانی کتاب، کلاس آموزشی و مسابقه ساخت کاردستی، کارگاه قصه گویی، نمایشگاه کتاب و برگزاری جشن و مسابقه ی دومینو از دیگر اقدامات انجام شده دراین کتابخانه بودند که با استقبال چشمگیر مخاطبان رو به رو شد.

 

کشاورز خامسی در پایان گفت: این کتابخانه با هدف افزایش جذب مخاطب و ارتقای سطح فرهنگ جامعه در تلاش است از طریق برقراری تعامل دوستانه با اهالی روستا، افراد بیشتری را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد که امید است در این راستا موفق ظاهر شویم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: