کد خبر: 28604
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 - 16:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در لرستان

منبع : لیزنا
کارگاه آموزشی باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور عزت الله الوندی و فرمهر منجزی مدرسان این دوره آموزشی در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در لرستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان در این کارگاه آموزشی عزت الله الوندی دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را فعال سازیس باشگاههای کتاب خوانی در حوزه کودک و نوجوان، ارتباط و سوق دادن کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و کتاب خوانی و ایجاد انگیزه در آنها جهت فعالیت گروهی در این زمینه برشمرد و اظهار داشت:این برنامه سال قبل برای نخستین بار در 15 شهر کشور برگزار گردید و امسال به عنوان دومین دوره به صورت گسترده تر و در شهرهای بیشتری برگزار می شود.

وی افزود: جام کتابخوانی چند مرحله دارد که در مرحله نخست مربیان و مروجان کتاب خوانی برای تشکیل باشگاههای کتاب خوانی آموزش می بینند و سپس با حضور تعدادی از اعضای کتابخوان کودک و نوجوان یک باشگاه تشکیل می شود که زیر نظر مربی به خواندن کتاب های داستانی، بحث و تبادل نظر در مورد آن  و انتخاب بهترین کتاب خوانده شده می پردازند و در نهایت هر کدام از این باشگاهها می توانند در جشنواره پایانی کتابخوانی کودک و نوجوان سراسر کشور شرکت کنند.

در ادامه این کارگاه آموزشی، کتابداران و مربیان شرکت کننده در قالب گروه های چند نفره و تشکیل باشگاههایی مجزا به کار گروهی و تمرین مباحث مطرح شده به صورت کارگاهی و عملی پرداختند.

 

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد، کتابداران و مربیانی از شهرستان های خرم آباد، بروجرد، دورود، پلدختر، کوهدشت و نورآباد حضور داشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: