کد خبر: 29292
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 15:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خدمات کتابخانه‌های عمومی قصر شیرین به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی

منبع : لیزنا
با تصویب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین کرمانشاه ، خدمات ویژه‌ای در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی میراث عاشورا و فرهنگ عاشورایی به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی در سالجاری ارائه می‌شود.
خدمات کتابخانه‌های عمومی قصر شیرین به زوار عتبات عالیات در اربعین حسینی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین روز چهارشنبه بیست و یکم تیر با موضوع «راهکارهای افزایش مطالعه در شهرستان» و با محوریت «اربعین حسینی» و استفاده از ظرفیت تردد زوار عتبات عالیات در مسیر قصرشیرین، با حضور رضا کریمی معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حشمت رضایی معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری قصرشیرین و سایر اعضای انجمن در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رضایی در ابتدای این نشست ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین، بیان داشت: وضعیت منابع، کتابخانه‌ها و اعضاء تا حدودی به نسبت سایر شهرستان‌های استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدوارم این روند ارتقاء نیز بیابد.

 وی در ادامه افزود: مراکز آموزشی سطح شهرستان باید ارتباط مناسب‌تری را با کتابخانه‌های عمومی شهرستان برقرار کنند و از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببرند.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار در پایان با اشاره به نقش فضاهای مجازی و رقابت آنها با کتاب، خواستار مدیریت وضع موجود به نفع کتاب و کتابخوانی توسط تمامی مسئولین فرهنگی شهرستان شد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به جایگاه موفق کتابخانه‌های عمومی شهرستان قصرشیرین در استان، پیشنهاد داد: می‌توان از ظرفیت روزهایی همچون: اربعین حسینی و تردد زوار در قصرشیرین و مرز خسروی، برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی میراث عاشورا و فرهنگ عاشورایی نهایت استفاده و بهره را برد.

 

ضیاء‌الله آباد رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قصرشیرین نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال ۹۵، از زحمات فرمانداری این شهرستان و سایر ادارات به‌منظور حمایت از کتابخانه‌های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: